خبرگزاری کار ایران

مسئول سلامت نوروزی وزارت بهداشت خبر داد؛

تعطیلی سه هزار و ۴۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۶۱

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بازرسان بهداشت محیط در کشور از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز، بیش از ۹۴۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی را انجام دادند.

به گزارش ایلنا، رضا غلامی افزود: ۶۹۴ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۱۸۲ هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند هتل ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه ها و نظایر آن، ۲۳ هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، ۴۰ هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان، بخشی از خدمات انجام شده ازرسان بهداشت محیط طی مدت یاد شده است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت در کشور، یک هزار و ۳۸۹ تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و معدوم سازی شد که با کشف این مقدار مواد غذایی غیر قابل استفاده، توانستیم سلامت بسیاری از مردم را حفظ کنیم.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، ۵۴۲ هزار مورد کلر سنجی، ۵۳ هزار مورد نمونه برداری میکروبی از آب، ۲۸ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۲۲ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی انجام شده است.

غلامی با اشاره به معرفی ۱۰ هزار و ۸۹۹ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، گفت: در مجموع در طول این مدت، سه هزار و ۴۱ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی، تعطیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز