خبرگزاری کار ایران

موزه جنگ امروز گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۵۷۷

موزه جنگ (خانه تیمورتاش) امروز برای نخستین بار گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبر افزود: این خانه تاریخی با همکاری دانشگاه جنگ به موزه تبدیل شده است و برای اولین بار شهروندان می‌توانند از این موزه بازدید کنند. این خانه تاریخی که از آثار دوره پهلوی اول است؛ به موزه تبدیل شده و در آن ابزار و ادوات جنگی از جمله توپ اهدایی روسیه در عهد نامه ننگین ترکمان چای به نمایش در آمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است موزه جنگ؛ خانه "عبدالحسین تیمور تاش" وزیر دربار پهلوی اول بوده و حدود سال 1310 در دو طبقه ساخته شده است؛ این موزه ارزشمند برای نوروز امسال آماده بازدید علاقمندان است و شهروندان می توانند علاوه بر تماشای معماری زیبای بنا، آئینه کاری های نفیس که در سقف تالار اصلی کار شده است، گچبری های ظریف و استادانه در سر ستون ها و درها و پنجره های چوبی با فرم ها و اشکال زیبا؛ از ادوات جنگی و سلاح های قدیمی نیز بازدید کنند .

علاقمندان برای بازدید از این خانه تاریخی می توانند  امروز دوم فروردین ماه تا پایان تعطیلات نوروز از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر به خیابان کارگر جنوبی، پایین تر از میدان پاستور، خیابان دانشگاه جنگ مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز