خبرگزاری کار ایران

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها:

مشکل عمده‌ای برای ثبت‌نام‌ها وجود نداشته است

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۳۴

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها گفت: نهادها و ارگان‌های مختلف مثل نیروی انتظامی و ثبت احوال تاکنون همکاری خوبی برای انتخابات داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمودی شاه‌نشین رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در جریان بازدید از فرمانداری تهران عنوان کرد: خدا را شکر با وجود تعطیلات سال نو از پنجمین دوره ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا استقبال خوبی به عمل آمده است و در این رابطه همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

او افزود: نهادها و ارگان‌های مختلف مثل نیروی انتظامی و ثبت احوال تاکنون همکاری خوبی برای انتخابات داشته‌اند. شوراهای شهر و روستا بسیار مهم هستند زیرا مدیریت شهرها و روستا در دست این شوراها است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال نام نهادند و با توجه به گفته‌های ایشان باید در زمینه تولید ملی و اشتغال کوشا باشیم.

 شاه‌نشین خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار نفر در قالب هیات‌های نظارت بر انتخابات در استان‌ها آموزش دیده‌اند، و بخشی از انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. چون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم آموزش این افراد بسیار مهم است. همان طور که قبلا گفته شد در حوزه‌هایی تعداد اعضای شوراها ۷ نفر باشند انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

او گفت: بر اساس شرایط موجود سخت‌افزاری ۱۰ هزار شعبه برای انتخابات الکترونیک شوراهای شهر و روستا در نظر در گرفته شده است و ۳۴ هزار صندوق برای انتخابات الکترونیک پیش‌بینی شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها با بیان اینکه تا این لحظه مشکل عمده‌ای برای ثبت‌نام‌ها و برگزاری انتخابات وجود نداشته است، گفت: فقط دانشجویانی که در شهرستان تحصیل می‌کنند، چون گواهی نداشتند با مشکل رو به رو شدند که با اخذ گواهی اولیه این مشکل برطرف شد. در مورد گواهی تعهد ۱۵ روزه هم باید گفت افراد این تعهدنامه را امضا می‌کنند و این در واقع نوعی خوداظهاری است.

او گفت: در مورد بررسی صلاحیت‌های نامزدها از لحظه‌ای که ثبت‌نام آن‌ها تمام شود مراجع چهار گانه به صورت شکلی اقدام می‌کنند و سپس سوابق نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.تعداد افرادی که در سال ۹۵ سلب عضویت از شوراها شده‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که عمده دلیل آن هم مربوط به ترک محل سکونت است.

 شاه‌نشین افزود: درصد افرادی که شرایط عضویت در شورای شهر را از دست می‌دهند بسیار ناچیز است. در صحن علنی مجلس انتخابات برگزار شده و ۵ نفر از سلایق مختلف سیاسی به عضویت هیات مرکزی نظارت بر انتخبات درآمده‌اند  و هیات‌های نظارت استانی و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است این‌ها از افراد خوشنامی هستند که نه بستگان نامزدها هستند و نه خودشان ارتباطی با مسائل شورای شهر دارند؛ این افراد مورد تائید مراجع مختلف شهرستان هستند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تاکید کرد: آموزش لازم به ناظران داده شده و کارشناسان استان به استان عوامل نظارتی را آموزش داده‌اند که هنوز واحد آموزش ما فعال است. ما دنبال برگزاری یک انتخابات خوب هستیم که در شان نظام، مورد خشنودی دولت، مردم و بویژه مقام معظم رهبری باشد. البته نگرانی‌های برخی دوستان به حق است چون بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای این انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بررسی صلاحیت آن‌ها باید در یک فرصت یک ماهه انجام شود از سویی اساس کار هیات‌های نظارت بررسی شکلی است نه استصوابی بنابراین برخی دوستان نگران هستند که از ورود افرادی که در مدیریت شهری سوءاستفاده کرده یا خللی ایجاده کرده‌اند جلوگیری نشود که کاملا این دل نگرانی در برخی از موارد مصداق داشته است اما ما سعی می کنیم نظارت کاملی داشته باشیم و افراد صالح را انتخاب کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز