خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف در گفت‌وگو با ایلنا:

روند پولی شدن آموزش باید متوقف شود/حذف سنوات، خواسته تمامی دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۶۳

دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف گفت: خواسته ما در سال جدید این است که روند پولی شدن آموزش متوقف شود.

علی اکبر مومنی، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از کالایی شدن آموزش در سال‌های اخیر، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که دانشجو منبع درآمدزایی شده و اولین خواسته ما در سال جدید این است که این روند متوقف شود.

وی با انتقاد از هزینه‌های سنوات، افزود: دانشگاه نباید پول واحد حذف شده یا افتاده و یا پیش نیاز را از دانشجو بگیرد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه شریف اضافه کرد: البته می گویند، این سنوات برداشته شده اما در آیین‌نامه جدید آمده است که هر واحدی حذف شود و یا برای واحد پیش نیاز، باید پول واحدها داده شود. از طرفی دیگر سنوات رفاهی باید برای همه دانشجویان برداشته شود.

مومنی ادامه داد: بحث بعدی، مربوط به آیین ابلاغیه خلاف قانون سازمان امور دانشجویان می‌شود که براساس آن، شورای صنفی حق ورود به مسائل آموزشی دانشگاه‌ها را ندارد. این ابلاغیه خلاف مر قانون است؛ چرا که طبق قانون آیین نامه شورای صنفی، مرجع تصویب آیین نامه یک کمیته است که در آن دبیرای شورای صنفی باید 4 عضو شورا را انتخاب کنند تا در این کمیته حضور یابد، در حالی که این افراد اصلا انتخاب نشده‌اند. به نظر می‌رسد که سازمان امور دانشجویان باید این تفسیر را برگرداند و ابلاغیه ملغی شود.

وی همچنین به موضوع بومی گزینی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: بومی گزینی که در حال حاضر به شدت اعمال می‌شود و روندی که شروع شده، جنبش دانشجویی را تهدید می‌کند. در دانشگاه‌های تهران اغلب دانشجویان، بچه‌های تهرانی هستند که دغدغه صنفی ندارند و شب به خانه می‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز