خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن باور در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد معلول امکان مسافرت ندارند/ عدم ارائه بلیت نیم بها به معلولان

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۷۱

مدیر عامل انجمن باور گفت: دولت برای معلولان باید طرح مناسبی را پی‌ریزی کند تا در آینده مشکلات مسافرت آنها برطرف شود.

سهیل معینی، مدیر عامل انجمن باور در خصوص وضعیت مسافرت افراد معلول در ایام عید نوروز، به خبرنگار ایلنا گفت: افراد معلول برای مسافرت به همان امکاناتی نیاز دارند که یک فرد سالم برای سفر کردن احتیاج دارد، از همین رو برای مسافرت معلولان باید وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس برای رفت‌و آمد آنها مهیا شود.

وی ادامه داد: برای استفاده از هواپیما طبق قانون افراد معلول باید نصف هزینه سفر را بپردازند، اما متاسفانه به جز یک شرکت هواپیمایی باقی شرکت‌های هواپیمایی از این قانون پیروی نمی‌کنند، بنابراین هزینه سفر برای این افراد بسیار بالا است.

معینی به مسافرت معلولان با قطار و اتوبوس اشاره کرد و گفت: متاسفانه اتوبوس‌ها و قطارها امکانات مورد نیاز معلولان را در طی سفر ندارند و عملا نمی‌توانند برای سفر از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی به دیگر مشکلاتی که معلولان برای مسافرت با آنها دست به گریبان هستند، خاطرنشان کرد: به غیر از مسئله حمل و نقل، معلولان در خصوص اسکان در هتل‌ها و همچنین حضور در اماکن تفریحی دچار مشکل هستند، زیرا تنها تعدادی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دارای امکانات رفاهی مخصوص معلولان هستند که هزینه اقامت در این اماکن هم بسیار بالاست.

مدیر عامل انجمن باور در پایان با تاکید بر اینکه معلولان تنها با مستمری‌های ناچیز زندگی خود را می‌گذرانند، گفت: دولت برای معلولان باید طرح مناسبی را پی‌ریزی کند تا در آینده این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز