خبرگزاری کار ایران

حافظی:

برخی نمایندگان مجلس از شهردار حکم مشاور گرفتند/یکی از افراد ۱۰ میلیارد تومان از شهرداری تراکم گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۷۵۳

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس از شهردار تهران حکم مشاوره گرفتند و برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس 10 میلیارد تومان از شهرداری تهران تراکم گرفته است، اظهار کرد:‌ این مسائل قابل تامل است و باید بررسی کرد که دلیل واگذاری این مقدار از تراکم چیست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌اله حافظی در حاشیه سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به عدم پرداخت حق بیمه حوادث گروهی از آتش نشانان از طرف شهرداری تهران به شرکت بیمه‌گر اظهار کرد:‌ خسارتی که باید شرکت بیمه به خانواده شهدای آتش‌نشان پرداخت می‌کرد، راکد مانده که این موضوع از شاهکارهای شهرداری تهران است.

وی درخصوص واگذاری سوله‌های بحران شهر تهران برای بهره‌برداری در خارج از ماموریت‌های پیش‌بینی شده این سوله‌ها گفت: ما همچنان منتظر پاسخ شهردار تهران به عنوان مدیر بحران پایتخت هستیم.

حافظی ادامه داد: موضوع دیگر مربوط به منابعی است که برای ارتقای تجهیزات آتش نشانی در سال‌های گذشته توسط شورای شهر پیش بینی شده بود که محل تامین این منابع دو درصد عوارض صدور پروانه ساخت و ساز بود که به این موضوع نیز هنوز پاسخی داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شهردار تهران و معاونان وی در جلسات مختلف مدعی بودند که تقدیرنامه‌هایی در موضوع شفاف‌سازی و مبارزه با فساد دارند؛ اظهار کرد: ما بیش از ۲ ماه است که در قالب تذکر از شهرداری تهران خواسته‌ایم که این تشویق‌نامه‌ها را در اختیار شورای شهر بگذارد که تاکنون  نسبت به این موضوع اقدامی صورت نگرفته است.

این عضو شورای شهر درخصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس که امروز در صحن علنی این نهاد رد شد؛ گفت: وجود تخلف در بحث واگذاری املاک اثبات شده و حتی سازمان دیدبان شفافیت و عدالت نیز صراحتا به این تخلف اشاره می‌کنند اما وقتی از نمایندگا ن مجلس می‌شنویم که در این موضوع لابی صورت می‌گیرد جای تاسف دارد.

وی با طرح این سوال که چرا مجلس تعلل می‌کند، ادامه داد: افکار عمومی رسیدگی به این پرونده را مطالبه می‌کند و این لکه سیاهی است برای مجلس دهم که تخلف بین را از دستور کار خود خارج کرده است.

حافظی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص به معنای مجرم بودن شهردار تهران نیست، خاطرنشان کرد: افکار عمومی منتظر است که نمایندگانشان موضوع را بررسی و وجود و عدم وجود تخلف را اعلام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با یادآوری اینکه وقتی موضوع تحقیق و تفحص شورای شهر از شهرداری مطرح شد عده‌ای از نمایندگان گفتند که این کار وظیفه ما نیست و وظیفه مجلس است؛ ادامه داد: این درحالیکه همین افراد در دوره قبلی شورا نیز حضور داشتند و کار تحقیق و تفحص نسبت به یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری را انجام دادند و سوال این است که چرا وقتی به موضوع بررسی املاک می‌رسیم تحقیق و تفحص وظیفه شورا نیست.

وی با تاکید بر اینکه پس از گذشت ۸ ماه از طرح این پرونده هنوز موضوع بازرسی و نظارت در این پرونده خروجی نداشته است به برخودر دوگانه مجلس اشاره کرد و گفت: مساله صندوق ذخیره فرهنگیان در قوه قضائیه پرونده داشت اما برای بررسی به مجلس آمد و باید دید این رفتارهای دوگانه غیرقابل پذیرش چیست.

وی تصریح کرد: برای بررسی پرونده املاک شهرداری تهران می‌توان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اقدام کرد و همچنین عده‌ای از شهروندان می‌توانند به صورت مستقیم به دستگاه قضا شکایت کنند.

حافظی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس از شهردار تهران حکم مشاوره گرفتند و برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس ۱۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران تراکم گرفته است، اظهار کرد:‌ این مسائل قابل تامل است و باید بررسی کرد که دلیل واگذاری این مقدار از تراکم چیست.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه حداقل ۴ نفر از ا عضای شورای شهر در منازل سازمان شهرداری تهران سکونت داشته‌اند و باید دید آیا بابت این سکونت اجاره پرداخت می‌کرده‌اند یا خیر و مبلغ آن چقدر بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از اعضا نسبت به گرفتن ملک از شهرداری اقرار کرد و سه نفر دیگر نیز ملک به نامشان منتقل نشده است.

وی ادامه داد: ۲ نفر از اعضای شورا از این واحدها نقل مکان کرده‌اند که یک نفر از آنها پیش از طرح واگذاری املاک این جابجایی را انجام داده است اما هستند افرادی که نزدیکان و اقوامشان ملک گرفته‌اند.

حافظی با تاکید بر اینکه بار اصلی پرونده املاک بر اعضای شورای نیست بلکه مربوط به مدیران شهرداری است، تصریح کرد: مدیران شهرداری بعضا بیش از یک ملک گرفته‌اند و حتی افرادی که وفق آیین نامه‌ها باید حداقل پنج سال سابقه کار داشته باشند و نداشته‌ا ند نیز از این طریق صاحب ملک شدند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: کار این ۴ عضو شورای شهر چندان سنگین نیست هر چند باید در جایگاه نمایندگی خود احتیاط بیشتری می‌کردند و خود را در مظان اتهام قرار نمی‌دادند.

وی در پایان با اشاره به مراسم چهارشنبه‌سوری آخر سال خطاب به جوانان گفت: شادی حق شماست اما از شما انتظار داریم این سنت دیرین و این شادی را طوری مدیریت کنیم که باعث آسیب جسمی و روحی به خود ، جامعه و خانواده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز