خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم به ایلنا خبر داد:

آغاز همکاری‌های علمی با اتحادیه اروپا/ تعامل آلمان با دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۷۲۸

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز همکاری‌های علمی با اتحادیه اروپا خبر داد.

حسین سالارآملی؛ قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با اشاره به مذاکره علمی و بین‌المللی با اتحادیه اروپا، اظهار داشت: این ارتباط گسترده است و 2 هفته گذشته اتحادیه اروپا، دانشگاه‌هایی را که قرار است با دانشگاه‌های ما ارتباط داشته باشند، تعیین کرد و اسامی این دانشگاه‌ها را برای ما فرستاد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرحله تعیین دانشگاه‌ها به پایان رسیده است، گفت: لیست این دانشگاه‌ها بسیار گسترده است؛ به طور مثال دانشگاه آلمان با دانشگاه‌های امیرکبیر و تهران، دانشگاه اسپانیا با دانشگاه علامه طباطبایی وارد تعامل خواهند شد.  

قائم مقام وزیر علوم همچنین با اشاره به تفاهمات صورت گرفته، از افتتاح مرکز  مطالعات اروپاشناسی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: اگر بتوانیم این مرکز را در تابستان سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در سال جاری به ایران آمده بود، مذاکراتی با وی و هیات همراه انجام شد و محورهایی مورد توافق قرار گرفت و پس از آن نیز هیاتی از ایران به بروکسل سفر کرد و همکاری‌های علمی و فناوری در این سفر طی یک برنامه بلند مدت برنامه‌ریزی شد که در سال آینده در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز