خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

محیط‌زیست به بحران اجتماعی تبدیل شده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۵۸

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مشکلات زیست محیطی بر افزایش مهاجرت و حاشیه‌نشینی، اظهار کرد: محیط زیست به یک بحران اجتماعی تبدیل شده‌است.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تاثیر مشکلات زیست‌محیطی بر مسائل اجتماعی کشور گفت: محیط‌زیست، آب و مساله گردوخاک یکی از موضوعات اساسی و مشکلات آتی جامعه ما است و اکنون در شرایطی قرار داریم که در همه نقاط ایران بحث محیط زیست‌ به یک بحران اجتماعی تبدیل شده‌است و حتی گاهی مسائل امنیتی را به دنبال خود دارد.

وی ادامه داد: گاهی مردم آنقدر به مسائل زیست‌محیطی حساس می‌شوند که گمان می‌کنند، نظام نمی‌تواند، کاری در برابر مشکلات زیست‌محیطی انجام دهد، برای نمونه در مورد دریاچه ارومیه شاهد هستیم که چقدر مردم به آن حساس‌اند، گاهی در تبریز شاهدیم؛ ریزگرد‌های نمک چنان بر سطح زمین می‌نشینند که همه خیابان‌ها را نمک فرا می‌گیرد که این مساله آثار تخریبی روانی و جسمی دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که دولت به طور سریع  برای مساله محیط‌زیست برنامه‌ریزی کند، گفت: ما توقع نداریم؛ برنامه‌ها مقطعی و زود بازده باشد، اما برای برنامه‌ریزی و آغاز کار حتی یک هفته دیگر هم دیر است، چرا که مساله محیط زیست آنقدر حساس است که یک روز تاخیر در آن تهدیدی برای مسائل اجتماعی در پی دارد.

خدادای توضیح داد: مشکلات زیست‌محیطی سبب مهاجرت می‌شود، اگر روند فعلی در آذربایجان و خوزستان ادامه داشته باشد، کسانی که توانایی مالی دارند و می‌توانند توسعه، شغل و آبادانی در این استان‌ها ایجاد کنند به شهرهای دیگر مهاجرت می‌کنند و این مساله سبب فقیرتر شدن این استان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: سپس باقی مردم هم ناچار به مهاجرت می‌شوند و این گونه شاهد خالی شدن برخی مناطق از جمعیت و معضل حاشیه نشینی خواهیم بود، اکنون نیز حدود 11 تا 18 هزار حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد و حاشیه نشینی خود مادر همه آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز