خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۱۴

استاندار تهران به موضوع وضعیت ساختمان‌های ناایمن در تهران اشاره کرد و گفت: الزامات قانونی در این بخش وجود دارد اما در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا علت اجرایی نشدن برخی از قوانین ساخت ساختمان‌ها در استان مشخص شود.

به گزارش ایلنا، آخرین نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در سال ۹۵ به ریاست استاندار و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

 در این نشست برنامه های سال ۹۶ پدافند غیرعامل اعلام شد .

ارائه گزارش عملکرد پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف همچون نظام مهندسی ازجمله دستور جلسه بود. گزارش آبرسانی در زمان بحران و همچنین گزارش بهداشت و سلامت در مواقع بحران نیز در این جلسه ارائه شد.

استاندار تهران در حاشیه جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد در چهار سال اخیر میزان توجه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها به پدافند غیرعامل افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۲ تعداد ۲۷ جلسه پدافند غیرعامل برگزار شد که این رقم امسال به ۵۵ جلسه رسید و نشان دهنده توجه بیشتر به این موضوع در استان است.

هاشمی ادامه داد: در سال ۹۲ فقط مشارکت ۲۸ دستگاه‌های اجرایی را در پدافند غیرعامل داشتیم که اکنون به ۱۱۲ دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها ارتقا یافته است.

وی افزود: تمرین،مانور و رزمایش‌های پدافند غیرعامل از ۱۶ مورد در سال ۹۲  به ۴۱۹ مورد در سال ۹۵ رسیده است و نشان می‌دهد میزان توجه دستگاه‌ها بیشتر شده و هنوز ظرفیت انجام خیلی از اقدامات برای این بخش در استان وجود دارد.

هاشمی به برگزاری رزمایش پرتوی پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: سال گذشته نخستین رزمایش پرتوی برگزار شد و قرار بود رزمایش دوم امسال برگزار شود, از آنجا که اجرای این رزمایش نیازمند مجوز سازمان انرژی اتمی است، برای سال ۹۶ اجرا خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: در این جلسه مصوباتی در بخش آب، برق، گاز و مخابرات به تایید رسید و مقرر شد گزارشی از چالش‌های استان در این بخش‌ها و انتظارات از دستگاه‌ها برای پدافند غیرعامل به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تهیه شده تا برای وزارت کشور و دولت ارسال شود.

هاشمی همچنین به موضوع ساختمان‌های ناایمن اشاره کرد و گفت: الزامات قانونی در این بخش وجود دارد اما در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا علت اجرایی نشدن برخی از قوانین ساخت ساختمان‌ها در استان مشخص شود.

وی به زمان ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: براساس قانون، ثبت نام از ۳۰ اسفندماه آغاز می‌شود اما با زحمات ستاد انتخابات کشور مقرر شد پیش ثبت‌نام انجام شود تا کار در زمان قانونی ثبت‌نام‌ها تسهیل شود.

استاندار تهران در مورد چهارشنبه آخر سال و نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های احتمالی عنوان کرد: همه اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای چهارشنبه آخر سال همچون سال گذشته پیش‌بینی شده است و نیازمند مراعات مسایل ایمنی از سوی خود مردم هستیم و امیدواریم خانواده‌ها در کنار اینکه شادی پایان سال و به ویژه تقارن آن با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را جشن می‌گیرند، مراعات کنند و با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز