خبرگزاری کار ایران

معاون بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت هشدار داد؛

انفجار ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه یک آپارتمان را تخریب کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۰۱

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت نسبت به خطرات ناشی از چهارشنبه‌سوری هشدار داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مغیثی خطاب به خانواده‌ها توصیه کرد: انباری و زیر زمین و هر نقطه‌ای از منزل را که احتمال می‌دهید فرزندان‌تان از آن به عنوان محل اختفا و نگهداری مواد محترقه استفاده کنند، مورد بازرسی مکرر قرار داده و تا حد امکان از رفت و آمد کودکان و نوجوانان به این محل‌ها جلوگیری کنید.

وی با تاکید بر اینکه لازم است از بازی با وسایل و مواد محترقه خودداری شود، افزود: انفجار تنها ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه می‌تواند یک آپارتمان را به شدت تخریب کند، ضمن اینکه شیشه‌های ساختمان‌های مجاور نیز در اثر این انفجار شکسته خواهد شد.

وی بیان داشت: نگهداری مواد محترقه و قرار گرفتن آنها در کنار حرارت یا در هوای گرم و در جیب یا دست افراد، انفجار و اشتعال ایجاد می‌کند.

مغیثی گفت: با توجه به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک تشویق کنند.

وی بیان کرد: آشنایی با کمک‌های اولیه در بسیاری از مواقع موجب نجات جان افراد شده است بنابراین در یادگیری آن بکوشید. تماشاچیان این چنین مراسمی هم معمولا در خطر اصابت ترکش‌های ترقه‌ها و مواد منفجره هستند، سعی کنید در تیر رس ترکش‌ها نباشید و هیچگاه نباید این مواد به سمت افراد دیگر پرت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز