خبرگزاری کار ایران

در نشست فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر مطرح شد؛

در نظارت بر شهرداری ضعف داشتیم/عذرخواهی تبدیل به یک فرهنگ شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۲۷۰

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به نقشه راه ترسیم شده برای شورای شهر در خصوص هدایت، حمایت و نظارت بر شهرداری، اظهار کرد: در حوزه هدایت و حمایت ما و اصولگرایان اقدامات خود را انجام دادیم اما در بعد نظارت به دلیل فقدان قانون و وقت کمی که گذاشتیم و عدم تخصص بر امور مدیریت شهری عملکرد ضعیفی داشتیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا انصاری در نشست خبری امروز فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر با بیان اینکه از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی و به تبع آن اصلاح‌طلبان؛ شفاف‌سازی تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بوده است،‌ گفت: یکی از اقداماتی که بطور نسبی توانستیم در شورای چهارم به آن عمل کنیم ایجاد حساسیت در بین مردم درخصوص شورا و مدیریت شهری است.

این عضو شورای شهر با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه مدیریت شهری، فقدان دیوان ذیحسابی شهر برای نظارت بر عملکرد بودجه، نبود دیوان محاسبات شهر و نبود مرکز پژوهش‌های مستقل شورای شهر را ازجمله این مشکلات خواند.

وی تاسیس کمیسیون نظارت و تعامل میان شورای شهر، دولت و مجلس را از دستاوردهای مثبت دوران ریاست مسجدجامعی بر شورای شهر خواند و افزود: تدوین لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار شهری ازجمله مواردی است که با هماهنگی دولت، مجلس و شورای شهر انجام شده است.

انصاری، ساماندهی ردیف‌های بودجه، پرداختن به حسابرسی‌ها و به‌روز رسانی آنها و موضوع تفریق بودجه را از اقدامات مثبت شورای چهارم برشمرد و افزود: امیدواریم در تدوین برنامه سوم شهرداری تهران بتوانیم نواقص موجود را رفع کنیم.

در ادامه اسماعیل دوستی (نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران) با اشاره به نقشه راه ترسیم شده برای شورای شهر درخصوص هدایت، حمایت و نظارت بر شهرداری، اظهار کرد: در حوزه هدایت و حمایت ما و اصولگرایان اقدامات خود را انجام دادیم اما در بعد نظارت به دلیل فقدان قانون و وقت کمی که گذاشتیم و عدم تخصص بر امور مدیریت شهری عملکرد ضعیفی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون عمران کارنامه خوبی ارائه دادیم، افزود: ما در طول 4 سال توانستیم 42 درصد از بودجه را به سمت عمران و حمل و نقل سوق دهیم.

دوستی خاطرنشان کرد: شورای چهارم شورای خوب و کارآمدی بود و مهمترین امتیاز آن ورود کمتر به مسائل سیاسی بود.

در ادامه علی صابری (عضو حقوقدان شورای شهر تهران) با انتقاد ازاینکه تاکنون 8 بار قانون شوراها تغییر کرده است، گفت: همچنین ما نتوانستیم از پتانسیل شورای عالی استان‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مسائل معلولان و سالمندان و مسائل حقوقی برعهده من گذاشته شده که پیگیر آن هستم همچنین در پایان دوره از تمام ضعف‌های خود عذرخواهی می‌کنم زیرا اعتقاددارم عذرخواهی باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز