خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اعضای شوراها با ابتدایی‌ترین اختیاراتشان آشنا نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۶۰

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌‌ها یکی از مشکلات اصلی این شورا را دانش ناکافی اعضای شورای شهر و شورای عالی دانست و گفت: اعضای شوراها با ابتدایی‌‌ترین اختیاراتشان آشنا نیستند.

مجید کلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: ما که عضو شورای عالی هستیم با بدنه شورا آشنا نیستیم، وای به حال بقیه! برای مثال مشخص نیست، شورای عالی چند اداره کل دارد و وظایف آن­ها چیست؟

وی افزود: اعضای شورای عالی در جریان هیچ اتفاق و انتصابی قرار داده نمی­‌شوند.

کلوانی شورای عالی استان­‌ها را از نظر بودجه دارای مشکل  دانست و گفت: از سوی دیگر برای این نهاد قانونگذار اعتبار مالی کافی تعلق نگرفته است، این درحالی است که نحوه هزینه کرد شورای عالی‌استان‌ها بی‌برنامه و غیراصولی است، برای مثال تشکیل کمیسیون مشترک میان روسای شوراهای کلان شهرها با شورای عالی استانها موازی‌کاری بوده و تنها صرف هزینه محسوب می‌شود.

 نماینده شورای شهر اراک در کل عملکرد شورا را ضعیف دانسته و گفت: هرچند گفته می‌‌‌شود، عملکرد شورای عالی نسبت به دوره‌های قبل بهتر بوده و طرح­‌های خوبی به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارائه داده شده است، اما هیچ کدام از این طرح‌­ها به تصویب نرسید. این امر نشان می­‌دهد؛ شورای عالی استان‌ها در مجلس نفوذ کافی ندارد.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان­ها مهمترین انتقاد وارده به شورای عالی را ناتوانی در ارتباط با شوراهای پایین دست دانست و گفت: شورای عالی استان‌­ها به نوعی پدر شورای شهر و شورای روستا محسوب می‌­شود­، اما هیچ جلسه‌ای در استان‌ها برگزار نمی­‌شود در نتیجه نمی‌توان از ظرفیت استان‌ها در این شورا استفاده کرد. از سوی دیگر به جای آنکه افراد متخصص به عنوان نماینده شورای عالی به سازمان معرفی شوند، افراد با توجه به قومیت‌شان به سازمان‌ها و وزارتخانه معرفی می­‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز