خبرگزاری کار ایران

بررسی اثرات زیست محیطی کودهای شیمیایی و آفت کش‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۶۰۳

سومین نشست تخصصی بررسی اثرات زیست محیطی کودهای شیمیایی وآفت کش‌ها با حضور نمایندگان ادارات و سازمان های دولتی ذیربط ومراکز دانشگاهی استان در محل سالن جلسات اداره کل محیط زیست کردستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان با اعلام این خبرگفت: دراین نشست معضلات و مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی در فعالیت های کشاورزی و باغداری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین تهیه محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک با استفاده از روش ها و شیوه های مبارزه بیولوژیکی جهت کنترل و مهار آفات مورد تاکید حاضرین قرار گرفت.

اقبال حمیدی افزود: ازجمله مصوبات این نشست می توان به اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به مردم و به ویژه کشاورزان و باغداران استان و ارائه راهکارهای کاربردی جهت کاهش و رفع اثرات سوء کودهای شیمیایی و آفت کش ها توسط ارگان های ذیربط اشاره کرد.استفاده وترویج محصولات ارگانیک درسطح استان به صورت عرضه مستقیم و فصلی محصولات سالم و پیگیری تخصیص یارانه (طرح سلامت ازمزرعه تا سفره ) وزارت بهداشت به وزارت جهاد کشاورزی جهت ترویج فرهنگ استفاده از محصولات سالم و ارگانیک نیز مورد تاکید حاضرین قرار گرفت. 
پیگیری مباحث کارشناسی مطرح شده و مصوبات جلسه و انعکاس آن به کارگروه های استانی، قطعا" نقش بسزایی درکاهش مصرف سموم وکودهای شیمیایی توسط کشاورزان و در نتیجه عرضه محصولات سالم درجامعه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز