خبرگزاری کار ایران

معصومه آباد مطرح کرد:

لایحه مدیریت‌شهری فقط یک آرزو است/ لزوم بازنگری ارتباط میان قوانین‌شهری و دولتی

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۷۳

عضو شورای‌شهر تهران بازنگری در قانون شهرداری و ارتباط میان قوانین‌شهری و دولتی را با توجه به تحولات در نظام جمعیتی کشور ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در نشست خدمات شهری دومین کنفرانس جامعه مدیریت جامع شهری ایران معصومه آباد عضو شورای‌شهر تهران بازنگری در قانون شهرداری و ارتباط میان قوانین‌شهری و دولتی را با توجه به تحولات در نظام جمعیتی کشور ضروری دانسته و گفت: درصد قابل توجهی از مردم در ایران شهرنشین هستند در لایحه مدیریت‌شهری همه شهرها با یک عینک به یک طریق نگاه شده‌اند باید پرسید چطور قانون می‌نویسیم شهرها از نظر ساختاری با یکدیگر تفاوت داشته و گاه مغایر هم هستند و نمی‌توان برای همه شهرها یک نسخه ثابت صادر کرد.

آباد در ادامه با اشاره به تحویل خدمات‌شهری همچون گاز و فاضلاب به مدیریت شهری اذعان کرد وزارت‌نفت 200 سال سابقه دارد و دارای برند خاص خود است نمی‌توان گاز شهری را یک‌باره به مدیریت شهری سپرد. از سوی دیگر وزارت‌بهداشت 10 سال در زمینه پزشک خانواده تجربه داشته و در سه شهر آن را به‌صورت پایلوت اجرا کرده چطور می‌توان وظایف این چنین را از وزارت گرفت.

این عضو شورای‌شهر ادامه داد: این لایحه جزو آرزوهای ماست، آرزویی که زمان تحقق‌اش امسال نیست بلکه باید 50 سال دیگر هم منتظر ماند.

در ادامه نشست محمد احمدی‌بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه شهرداری دارای 400 فعالیت مختلف است، اذعان کرد: در لایحه مدیریت‌شهری به بحث‌های روز دنیا همچون شهرهای هوشمند توجه نشده و شهردارها در این زمینه آموزش کافی را ندیده و به‌جای تخصص براساس جریان سیاسی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز