خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

توانمندسازی معلولان استراتژی اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۳۴۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توانمندسازی معلولان استراتژی اصلی این وزارتخانه بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه توان‌یابان و معلولان جسمی و حرکتی در مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: در لایحه حمایت از معلولان که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده حقوق معلولان و وظایف دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌های گوناگون در این زمینه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی معلولان باید ارتقا یابد؛ اظهار کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای مهارت‌آموزی معلولان از دیگر رویکردهایی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر رفاه به تقسیم بندی انجام شده در حوزه معلولان اشاره کرد و گفت: قابلیت کار برای هر معلول تعریف شده و سازمان‌های مختلف سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص داده‌اند.

ربیعی با بیان اینکه آموزش معلولان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت جدی از سال 1393 آغاز شده است، افزود: معلولان براساس شرایطی که دارا هستند مهارت‌های لازم را فرامی‌گیرند و آماده شروع به کار در مشاغل مختلف می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واگذاری برخی وظایف به سازمان‌های مردم نهاد از رویکردهایی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود، افزود: خیرین در حوزه معلولان جسمی و حرکتی تاکنون بیش از 70 هزار میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز