خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

توسعه‌دهندگان فضای سایبری به فکر توسعه امنیت این حوزه هم باشند

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۶۴۴

وزیر دادگستری گفت: قرار نیست امنیت فضای مجازی صرفا برعهده ناجا باشد، توسعه دهندگان فضای سایبری نیز باید به فکر توسعه امنیت این حوزه باشند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین " مصطفی پورمحمدی" در اولین همایش ملی رویارویی با جرایم سایبری، چالش ها و راهکارها با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه سردار "کمال هادیانفر" رئیس پلیس فتا اظهار کرد: دنیای سایبری ، دنیای بزرگ و در حال گسترشی است، این دنیای گسترده در آینده بر زندگی بشر مسلط خواهد شد.

وی با تقدیر از اهتمام ناجا در کشف و مقابله با جرایم سایبری افزود: نیروی انتظامی در این حوزه اقدامات پیشدستانه و مقابله ای مطلوبی انجام داده و البته حساسیت این حوزه نیز ، این گونه اقدامات را می طلبد .

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه با جرایم سایبری آماده هرگونه تعامل و همکاری با نیروی انتظامی هستیم چرا که مقابله با آسیب های فضای سایبری نیازمند ایفای نقش همه دستگاه های مسئول در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: امروز 3.2 میلیارد کاربر اینترنتی در دنیا وجود دارد و هر روزه بر تعداد این کاربران افزوده می شود و متناسب این افزایش جمعیت در فضای سایبری ، جرایم نیز بیشتر و پیچیده تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین "پورمحمدی" با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور در حال حاضر 57 درصد است، افزود: در سال های اخیر پهنای باندها ، دامنه ها و ... فضای سایبری در حال گسترش است و مجموعه های فراوانی اعم از بخش خصوصی ، دانشگاهی ، عامه مردم و ... در عرصه مجازی فعالیت گسترده ای دارند و با آسیب های نوظهوری در این عرصه مواجه هستیم.

این مقام عالی قضائی خاطر نشان کرد: در موضوعات مختلف هر مجموعه از زاویه مسئولیت و وظایف خود به موضوع می نگرد اما لازم است با توجه به گستردگی فضای مجازی و آسیب های این حوزه، با یک نگاه کلان برنامه ریزی کنیم.

و زیر دادگستری با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در مقابله با جرایم سایبری و کاهش آسیب های این حوزه گفت: دنیای آینده متکی بر "سایبر" است و ما نیز باید با برنامه ریزی درست با آسیب ها ، چالش ها و ... این فضا مواجه شویم و در کنار تمام اقدامات پیشگیرانه از فرصت های این بستر نیز به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی تأکید کرد: آنچه که حائز اهمیت است تأمین سلامت و امنیت فضای مجازی می باشد و در این عرصه باید با بهره گیری از ظرفیت حقوقدانان به وضع قوانین بازدارنده بپردازیم.

این مقام مسئول با طرح این سوال که آیا با توسعه فضای مجازی در آینده با مجرمان بیشتری روبه رو خواهیم بود، افزود: مدیریت فضای مجازی آسیب های این حوزه را کاهش می دهد و این مدیریت به بهره وری مطلوب از فرصت ها نیز کمک می کند.

وی عنوان کرد: آنچه که حائز اهمیت است این می باشد که متخصصان علوم کامپیوتری در عین تلاش برای توسعه این عرصه به سلامت و امنیت فضای سایبری نیز کمک کنند و با ارائه راهکار،  امنیت و سلامت را تقویت کنند.

وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: قرار نیست امنیت فضای مجازی صرفا برعهده ناجا باشد، توسعه دهندگان فضای سایبری نیز باید به فکر توسعه امنیت این حوزه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان کرد: اقداماتمان در عرصه سایبری نباید به محدودیت فناوری منتج شود بلکه باید در کنار بهره مندی از فرصت ها به فکر کاهش آسیب ها باشیم چرا که به کارگیری فناوری های نوین در عرصه های مختلف موثر بوده است. لذا باید از ظرفیت های فضای سایبری به نحو مطلوب بهره ببریم و به دانش این عرصه مسلط باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز