خبرگزاری کار ایران

میدری مطرح کرد:

لزوم استفاده از IT در رفع مشکل فقر

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۹۲

معاون رفاه اجتماعى وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم استفاده از IT در رفع مشکل فقر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدرى امروز در نشست فناورى اطلاعات و فقرزدایى گفت: نظام فناورى اطلاعات را باید ساماندهى کنیم. نیاز به یک موج ملى است تا در حل مشکلات اقتصادى مانند فقر و رکود از IT استفاده کنیم.

معاون رفاه اجتماعى وزیر کار با بیان اینکه باید موانع بر سر راه بنگاه‌هاى IT برداریم، اظهار کرد: اصلى در اقتصاد وجود دارد که مى‌گوید در هر تغییرى عده‌اى متضرر مى‌شوند، به طور مثال اکنون در مورد شرکت هاى "اسنپ" و" تپسى" با این مساله روبروییم، که عده‌اى مى گویند در حال از دست دادن کارمان هستیم، اما باید منافع ملى را در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: نیاز به ایجاد موج ملى براى استفاده از فناورى اطلاعات در حل مشکل اقتصادى وجود دارد.

میدرى افزود: امسال با استفاده از اطلاعات ثبتى و مقایسه‌ با اطلاعات سال گذشته متوجه شدیم که ١٢٥ هزار کودک به مقطع ابتدایى نرفتند ما سعى کردیم شماره تلفن همه را پیدا کنیم و تک تک به آنها زنگ بزنیم که کار بسیار دشوارى بود در حالی که فناورى اطلاعات در این زمینه بسیار کمک کننده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه نیاز به موج ملی برای توسعه فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال داریم، افزود: در استان تهران ٢٩ هزار و ٤٠١ بنگاه دارای کارکنان کمتر از ١٠ نفر است و ٤٨ درصد مشاغل ایجاد شده در بنگاههای زیر ١٠ نفر است. براساس این آمار  اگر بنگاه‌هاى کوچک را زیر ٥٠ نفر شاغل فرض کنیم، می‌توان  تخمین زد که ٨٨ درصد از مشاغل کشور در کارگاه‌های زیر ٥٠ نفر است.

معاون رفاه اجتماعى وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بنگاههای بالاى ٥٠٠ نفر شاغل توانستیم، ٨٣٧٠ شغل ایجاد کنیم.

وی تجربه هند را در حوزه اشتغال و IT را تجربه‌ای موفق خواند و عنوان کرد: روشنفکران در حوزه فناورى اطلاعات توانستند به کمک فقرا بیایند.

میدرى با بیان اینکه باید به سمت آمارهای ثبتی گام برداریم، توضیح داد: در هند با ثبت زمین‌هاى کشاورزى براى فقرا توانستند، گام بزرگى براى کاهش فقر انجام دهند به عبارتى در روستاهایى که IT وارد شد؛ فقر ٣٠ درصد کاهش یافت.

معاون رفاه اجتماعى وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از طریق IT مى‌توانیم بازارسازى انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز