خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد:

ترسیم نقشه راه علم و فناوری براساس نقشه جامع علمی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۳۰۰

جلسه ۲۴۸ کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ترسیم نقشه راه علم و فناوری براساس نقشه جامع علمی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه گزارش «آینده نگری نقشه جامع علمی کشور» توسط اداره کل رصد، پایش و آینده نگری ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به این موضوع که مدل آینده نگری نقشه جامع علمی کشور با بهره گیری از فرآیندهای آینده نگری در برخی از کشورهای اروپایی و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای پیش روی کشور بر اساس اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور  تدوین شده، بر ترسیم نقشه تقسیم‌کار ملی آینده‌نگری نقشه جامع علمی کشور در راستای تحقق بیش از پیش اهداف این سند مهم و ملی تاکید شد.

پس از ارائه این گزارش اعضای کمیسیون علمی و فناوری به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن بر طرف کردن خلاهای مدیریتی و ایجاد ساختار مدیریتی چالاک در کشور، پرهیز از نهادسازی‌های جدید، تمرکز بر تقویت و بهینه‌سازی ظرفیت‌های فعلی کشور، اولویت‌بندی نیازمندی‌های فعالان علمی و فناوری، توجه بیشتر به توسعه درون زا و خودداری از تقلید و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی کشور در مسیر پیشبرد اهداف توسعه علم و فناوری  بود پرداختند.

پیش از این،  در جلسه ۲۱۵ کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به توجه جدی به مطالبات ملی و نخبگانی در حوزه علم و فناوری، تعبیه زیرساخت‌های نیل فضای دانشگاه‌ها به سمت علم و فناوری و مواجهه با فضای سیاست زدگی، بهره گیری از الگوهای پشتیبان فعالیت‌های علم و فناوری دولت و تلاش در راستای تقویت و تحکیم همدلی جامعه علمی کشور    پرداخته شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز