خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل:

طوفان گرد‌وغبار خوزستان بازتاب زیادی در رسانه‌های اجتماعی داشت

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۸۸۷

مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل اظهار کرد: طوفان گرد‌وغبار خوزستان بازتاب زیادی در رسانه‌های اجتماعی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اریک سولهیم در نشست خبری خود که در دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد، گفت: در سفرم به ایران در نمایشگاه محیط زیست شرکت کردم و دیدارهای مختلفی از جمله با معاون رئیس جمهور داشتم که مسائل مختلفی مطرح شد.

وی با اشاره به بازدید میدانی خود از دریاچه ارومیه اظهار کرد: این دریاچه چالش زیست محیطی گسترده‌‌ای به همراه داشت و از اولویت‌های سازمان ملل برای حمایت بود، دریاچه ارومیه با وسعت 5700 کیلومتر مربع یکی از بزرگترین دریاچه‌ها است که متاسفانه در سال‌های گذشته به 500 متر مربع رسید، یعنی به یک دهم سطح واقعی آن؛ اما اکنون به 2300 کیلومتر مربع رسیده است که پیشرفت خوبی داشته و من از رئیس جمهور ایران متشکرم.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، افزود: احیا دریاچه ارومیه بر مساله گرد و غبار تاثیر زیادی دارد و اکنون شاهدیم که پلیکان‌ها به دریاچه بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه سکنی حیات وحش در ایران همانند دیگر جاها در حال کوچک شدن است، توضیح داد: از پلنگ آسیایی حدود 50 تا 100 قلاده باقی مانده است.

مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل همچنین به تغییر اقلیم اشاره کرد، وگفت: شاهد بروز طوفان گرد و غبار در خوزستان هستیم که در رسانه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته‌است، سازمان ملل در این زمینه از دولت ایران و مقامات استانی خوزستان حمایت شدید می‌کند، برای حل این معضل نیز راهکارهایی ارائه شد  که  در مجمع سازمان ملل به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اهمیت مدیریت تالاب‌ها و بهبود وضعیت منابع آب، عنوان کرد: درختکاری در شهرهای مختلف از جمله تهران ضروری است، همچنین احتمالا لازم است تلاش‌های منطقه ای از طرف کشورهای همسایه یعنی عراق، ترکیه و عربستان نیز صورت بگیرد البته ائتلاف جهانی برای شکست داعش و ایجاد ثبات نیز بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز