خبرگزاری کار ایران

واکنش نماینده رودبار به اعتراضات فعالان محیط‌زیست؛

برداشت شن و ماسه از بستر سپیدرود برای فعالیت‌های عمرانی لازم است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۲۵۵

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض فعالان محیط زیست نسبت به برداشت شن و ماسه از بستر سپیدرود در منطقه رودبار، بیشتر این فعالیت‌ها را با مجوز خواند و گفت: اگر قرار باشد برداشتی از رودخانه یا کوه انجام نشود، امورات عمرانی استان دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سپیدرود به ویژه در محدوده شهرستان رودبار، سبب شده‌است که برخی فعالان حوزه محیط زیست به این برداشت‌ها که سبب آسیب رسیدن به رودخانه و ایجاد خلل در اکوسیستم آن می‌شود؛ اعتراض کنند.

البته از آنجا که بیشتر این برداشت‌ها با مجوز از فرمانداری‌ها و یا استانداری‌ها انجام می‌شود، معمولا این اعتراضات نتیجه چندانی نداشته‌است، اما اداره کل محیط زیست استان گیلان همواره عنوان کرده که با برداشت‌های بدون مجوز برخورد کرده‌است.

برداشت شن و ماسه از بستر سپیدرود برای فعالیت‌های عمرانی لازم است

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد این مساله گفت: بخش اعظمی از شن و ماسه مورد نیاز امورات عمرانی استان از این منطقه برداشت می‌شود که بخشی از آن رودخانه‌ای و بخشی از شن و ماسه کوه است، البته من گمان می‌کنم تمام مجوزها استعلام زیست محیطی دارند و بدون استعلام محیط زیست اتفاقی نمی‌افتد.

 وی ادامه داد: اگر قرار باشد برداشتی از رودخانه یا کوه انجام نشود، امورات عمرانی استان دچار مشکل خواهد شد، زیرا بسیاری از مصالح عمرانی از این منطقه تامین می‌شود.

نماینده رودبار در مجلس افزود: اگر کسی جایی را سراغ دارد که استعلام محیط زیستی ندارند و از بستر رودخانه برداشت می‌کنند، قطعا جلوی آن گرفته خواهد شد.

جمالی در مورد اینکه آیا با توجه به وضعیت شکننده محیط زیست و اعتراضات قرار نیست در مورد مجوزهای صادر شده تصمیم‌گیری مجددی شود؟ اظهار کرد: من صحبت کردم که در این روال آسیبی به محیط زیست وارد نشود، اما به هر حال مجوزها روال قانونی طی می‌کند و امیدواریم که این اتفاقات با کمترین آسیب یا بدون آسیب محیط زیستی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز