خبرگزاری کار ایران

در کنگره سلامت کشورهای اسلامی بررسی شد؛

لزوم تسهیل در روند گردشگری سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۷۴

لزوم تسهیل در روند گردشگری سلامت در دومین روز کنگره سلامت کشورهای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دومین روز از کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی موضوعات مختلفی در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی و ظرفیت‌های ایران در محور تکنولوژی پزشکی در پنل نخست مورد بررسی قرار گرفت.

در پنل دوم که با عنوان پنل گردشگری سلامت برگزار شد رمزی رسول معاون وزیر بهداشت عراق به معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری سلامت در جهان اسلام پرداخت و اظهار کرد: اهمیت و ارزش اقتصادی گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه بسیار بالا و حایز اهمیت است چراکه مراودات پزشکی و سابقه کشورهای منطقه در حوزه سلامت و پزشکی بیانگر ظرفیت‌هاست و باید برای جذب توریسم در حوزه سلامت مناسبات کشورها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

در ادامه دکتر بشیر خالقی به بررسی قوانین و مقررات مرتبط با موانع، پتانسیل‌ها و بازارهای گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی پرداخت که هموار کردن موانع برای صدور روادید تسهیل در ورود بیماران به کشور از موضوعات اصلی بود.

"اکوس فارکاس" نماینده انجمن مدیکال توریسم در این پنل به تشریح نقش شرکت‌های تسهیل‌گر در بازاریابی گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی پرداخت و افزایش تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را لازمه توسعه اقتصادی در حوزه سلامت دانست.

در پایان دکتر عبدالرسول صداقت و وحیدرضا محب‌پور درباره فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری سلامت و همچنین نقش بیمه‌ها در توسعه و آینده گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز