خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

نیمی از جامعه پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۲۰

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر هفت میلیون زن ورزشکار داریم و نیمی از جامعه پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در دومین کنگره بین المللی حوزه سلامت افزود: توجه ویژه دولتمردان و تصمیم گیران جمهوری اسلامی به مساله زنان، موجب شده است که سلامت زنان به یک موضوع خاص تبدیل شود و اکنون ۴۹ درصد از پزشکان ایران را زنان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۲ درصد دانش آموختگان رشته های پزشکی در رشته های تخصصی و ۲۷ درصد دیگر در عرصه فوق تخصصی مشغول هستند که اینها نشان دهنده توجه ویژه مسئولان و استقبال خوب بانوان در عرصه پزشکی است.

وی به فعالیت بیش از ۴۴۹ هزار کارشناس بهداشت و پرستار در عرصه درمانی کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رشد ۳۰۱ درصدی پزشکان عمومی، ۴۰ درصدی پزشکان فوق تخصص، ۹۹ درصدی پزشکان زنان و زایمان در سال های اخیر قابل مشاهده است و طبق آمارها نیز ۵۶ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز مختص بانوان است و ۵۳ درصد این دانشجویان دختر در رشته های پزشکی تحصیل می کنند.

مولاوردی همچنین به جامعه زنان ورزشکار در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از هفت میلیون نفر در این عرصه فعالیت دارند، حتی ۸۸ هزار مربی و ۵۸ هزار داور ورزشی در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه زنان ایرانی دارای توانمندی ها و ظرفیت های مختلفی برای ورود به بازار کار و اشتغال در عرصه اقتصادی هستند، اظهار داشت: به دلیل شتابی که بانوان در این عرصه دارند باید برای تحقق اهداف توسعه پایدار شاخص مشارکت اقتصادی زنان بازنگری صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همچنین زنان ایرانی به اقتصاد و تجارت در سطوح مختلف ملی و منطقه توجه خاص دارند و خوشبختانه حمایت از بازار کار، تقویت تعاونی‌های زنان و حمایت از زنان بازرگان در سطح ملی و منطقه ‌ای از جمله سیاست‌ های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بازار سلامت ویژگی انحصار چند جانبه دارد و تنظیم چنین بازاری با ایجاد ظرفیت‌ های همکاری، گسترش و توسعه ارتباطات بخش‌های دولتی و خصوصی در بخش‌ های ملی و بین المللی در کشورهای اسلامی میسر است.

وی در ادامه مزایای فراوان جمهوری اسلامی ایران در زمینه هایی همچون برخورداری از کیفیت بالای خدمات سلامت، پزشکان حرفه‌ ای و جاذبه‌های طبیعی درمانی اشاره کرد و گفت: ایران با داشتن چنین مزایایی می‌ تواند تبدیل به قطب گردشگری سلامت در منطقه خاورمیانه شود.

مولاوردی با تاکید بر آن که بهبود وضعیت زنان و دختران در تمام حوزه‌ های سیاستگذاری و برنامه ریزی در سطح ملی، منطقه‌ ای و بین المللی به منظور پیشبرد فرآیند توسعه پایدار به شدت مورد تاکید است و در کانون توجه جهانی قرار دارد گفت: تلاش ‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است اما نیاز به ارتقای سطح مناسبات احساس می ‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع سلامت شاهد هستیم که تمامی جوامع بشری و تمامی دولت‌ها و کشورها به این موضوع نگاه ویژه‌ دارند؛ از سوی دیگر، سازمان همکاری ‌های اسلامی در حوزه اشتغال و اقتصاد نگاه ویژه‌ای به دستاوردهای جمهوری اسلامی در این میان دارد که چنین تجمعاتی می‌تواند در تصمیم گیری و رسیدن به یک اجتماع بین المللی گام مهمی را بردارند.

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری اجلاسی همانند دومین کنگره بین المللی توسعه اقتصادی در حوزه سلامت که با حضور کشورهای اسلامی برگزار شده بدون تردید پس از به تصویب رساندن اعلامیه‌ها و بیانیه‌های نهایی می‌تواند گام مهمی در این عرصه بردارد گفت: رسیدن به اهداف مستلزم پیگیری‌های ممتد و متمادی خواهد بود و در این رهاورد باید از ظرفیت‌های زنان در حوزه سلامت و پزشکی بیش از پیش استفاده شود.

مولاوردی اضافه کرد: هرچند در سال های اخیر شاهد ارتقای سلامت زنان، افزایش امید به زندگی در بانوان، شاهد کاهش مرگ و میر مادران، راه اندازی مراکز دوستدار مادر و زایمان ایمن در کشور هستیم اما با وجود پیشرفت ‌های موجود نباید از فاصله تا رسیدن به نقطه مطلوب غافل شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز