خبرگزاری کار ایران

در کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت مطرح شد:

دارو و تجهیزات پزشکی باید در کانون توجهات مسئولان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۱۱۴

دومین روز از کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی با برگزاری پنل تخصصی دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پنل تخصصی دارو و تجهیزات پزشکی معاون وزارت بهداشت عراق، گینه، افغانستان حضور داشتند و نماینده اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مدیریت این پنل را بر عهده داشت.

در این نشست رمزی رسول نماینده وزارت بهداشت عراق علاوه بر تشریح ظرفیت‌ها و مناسبات پزشکی و دارویی تهران و بغداد به تداوم مناسبات و تقویت روابط اشاره کرد و سطح روابط دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را مطلوب ارزیابی کرد.

در ادامه این پنل، نماینده وزارت بهداشت افغانستان لزوم هر چه بیشتر تبیین راهبردهای کلی در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و خواستار افزایش گفت‌وگوهای کشورهای اسلامی در این دو حوزه حیاتی پزشکی شد.

دکتر قیامت؛ عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی نیز درباره وضعیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد: بحث ساخت دارو و تجهیزات پزشکی به روش بومی و در داخل کشور اکنون در موقعیت خوبی قرار دارد و توانسته‌ایم در بیشتر کشورهای اسلامی اعم از منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علاوه بر تشریح فعالیت‌های خود بازارهای هدف را شناسایی و با استفاده ظرفیت‌های دوجانبه نسبت به هم‌افزایی علمی و پژوهشی در این حوزه اقدام کنیم.

در ادامه این پنل مهدی کریمی، قائم مقام دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با انتقاد از وضعیت مناسبات پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی کشورمان اظهار کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اعم از شرکت‌ها و بازیگران خصوصی و دولتی در تمامی منطقه و جهان شناخته شده است اما متاسفانه روند هم افزایی و هم گرایی در بین کشورها و همچنین توجه مسئولان داخلی به این حوزه تا حدودی به کندی صورت می‌گیرد و بدون تردید موانع جدی بر سر راه این مناسبات قراردارد.

وی در پایان بیان کرد: باید مساله دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به بروز و ظهور بیماری‌های نوپدید در کانون توجهات مسئولان ذیربط قرار بگیرد. بحث دارو و تجهیزات پزشکی در محور علمی و پژوهشی به سرعت در حال رشد و پرورش است لذا توقف روند علمی و پژوهشی نمی‌تواند توجیه خاصی برای رشد این حوزه در داخل داشته باشد و از این نظر هم‌ا فزایی می‌بایست بیش از پیش صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز