خبرگزاری کار ایران

جزئیات دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۰۸۳

دبیر دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری جزییات برگزاری این کنفرانس را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی بروجردی با بیان اینکه مطالبه مدیریت یکپارچه شهری همواره یکی از مطالبات مهم حاکمیت، مدیران و مردم بوده است،گفت: برخورداری از یک رویکرد و نظام هماهنگ و منسجم در مدیریت شهرها، یکی از چالشهای ویژه نظام جمهوری اسلامی بوده است که مورد توجه جدی قانون اساسی و قوانین مختلف برنامه های توسعه بوده است.

وی افزود:پیشنهاد لایحه مدیریت یکپارچه شهری، در اردیبهشت 93 از سوی شهرداری تهران داده شد و در شهریور ماه 93 بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه، توسط وزارت کشور، در 300 ماده به دولت ارایه شد تا جایگزینی برای قانون شهرداریهای سال 1334 شود. کمیسیون ویژه کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در هیئت دولت با بررسی این لایحه و کاهش مواد آن به 150 ماده، این لایحه را آماده طرح در هیئت دولت  کرده است تا پس از آن به مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

به گفته بروجردی این لایحه را می‌توان یکی از مهمترین لوایح حال حاضر دانست که تغییرات جدی در نظام حاکمیت جمهوری اسلامی دانست که با واگذاری کلیه امور به غیر از  موضوعات قضایی، امنیتی و حاکمیتی به مدیریت شهری، بدنبال شکل دهی دولت شهر است.

وی ادامه داد:در این مقطع زمانی و با توجه به روند ارایه این لایحه، تصمیم گرفته شد تا دومین کنفرانس مدیریت بکپارچه شهری، با عنوان هم اندیشی لایحه مدیریت شهری برگزار شود.در این کنفرانس لایحه فوق به محک مدیران و خبرگان گذاشته شده تا هم فرصت‌ها و چالشهای آن بررسی  شود و هم روند اجرایی و زیرساختهای مورد نیاز آن مورد توجه و اجماع قرار گیرد.

دبیر کنفرانس جامع مدیریت شهری  تصریح کرد:عملا این کنفرانس و هم اندیشی، فضایی مناسبی را برای طرح کارشناسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی فراهم می کند.

بروجردی با بیان اینکه هم اندیشی لایحه مدیریت شهری، در 16 اسفندماه در سالن اجلاس سران و در 17 اسفندماه در قالب کارگاههای اجرایی، در نهادها منتخب مدیریت شهری برگزار می شود،خاطرنشان کرد:برای این منظور تلاش شده است تا نگاهی همه جانبه به موضوع شکل گیرد و با تشکیل شورای سیاستگذاری، متشکل از مجلس، دولت، هیئت تنظیم روابط قوا، مجمع تشخیص مصلحت، شوراهای اسلامی شهرها، وزارتخانه‌های کشور، نیرو، راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شهرداری کلانشهرها، در رویکردی ملی و فراجناحی به موضوع پرداخته و برنامه ریزی گردد.

وی افزود:تا کنون با برگزاری جلسات مختلف شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، برنامه ریزی شده است تا در روز اول کنفرانس در قالب شش نشست، محورهای لایحه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بروجردی همچنین نشستهای شش گانه این کنفرانس را  شامل ، کلیات و ضرورت‌ها ، شهرسازی و حریم ،فرهنگی و اجتماعی ،حمل و نقل ، خدمات شهری و زیرساختها و  مالی و اقتصادی است.

دبیر دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری در پایان گفت:این کنفرانس با محوریت دانشگاه تهران برگزار می شود و ریاست کنفرانس  نیز بر عهده  دکتر محمدرضاعارف بوده و ریاست شورای سیاستگذاری آن  نیز بر عهده دکتر دنیامالی است که اعضای شورای سیاست گذاری شامل نمایندگان نهادهای ذکر شده و خصوصا حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد و دکتر قالیباف است.  دبیر علمی کنفرانس نیز  بر عهده دکتر سارنگ از اساتید دانشگاه تهران بوده و کنفرانس با حضور مدیران و خبرگان حوزه مدیریت شهری و مرتبطین لایحه در حوزه قانونگذاری و اجرا برگزار میشود

بروجردی در پایان اظهار امیدواری کرد  برگزاری این هم اندیشی بتواند گامی مهم در به ثمر نشستن لایحه مدیریت شهری  باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز