خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت عراق:

ایران یکی از قطب‌های مهم پزشکی در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۲۶

قائم مقام وزیر بهداشت کشور عراق گفت:امروزه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قطب‌های مهم پزشکی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمزی رسول، در دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با اشاره به وضعیت کشور عراق در حوزه بهداشت اظهار کرد: همگان شاهد هستند که از سالیان گذشته کشور عراق با پدیده‌ای به اسم تروریست تکفیری دست و پنجه نرم می‌کند که اگر کمی به اخبار و تصاویر منتشر شده در رسانه‌های جهان دقت کنیم به عمق این فاجعه پی خواهیم برد. به گونه‌ای که پس از هر عملیات و ورود داعش به شهرهای عراق شاهد کشته شدن عده‌ زیادی از هموطنان خود در عراق هستیم که تمامی طیف‌ها اعم از کودکان، نوجوانان، میانسال‌ها و... را در برمی‌گیرد. از این منظر خدمت‌رسانی در حوزه پزشکی و سلامت در حالت فعلی یکی از نیازهای کشور عراق و به خصوص دولت حاکم بر بغداد قلمداد می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی عراق به ویژه در شهرهایی که همچنان جنگ در آنجا ادامه دارد و روزانه شاهد کشته شدن بسیاری از هموطنان خود در این شهرها توسط تروریست‌ها هستیم بنابراین  درخواست کمک‌های پزشکی عراق از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرده است چرا که تخصص در حوزه‌های جراحی، احیا و همچنین تجهیزات پزشکی و دارویی  نشان می‌دهد که پزشکی بحران بیش از پیش باید به یاری شهروندان عراقی بشتابد.

این فعال حوزه سلامت کشور عراق با اشاره به مناسبات پزشکی بغداد با تهران و سایر کشورهای اسلامی گفت: بحث ارتباط‌گیری و روابط دوجانبه در خصوص مناسبات ایران و عراق یکی از موضوعاتی است که همچنان از سال‌های گذشته تاکنون مورد نظر قرار گرفته و امروزه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قطب‌های مهم پزشکی در منطقه و فرامنطقه میزبان کنگره‌ای است که بدون تردید می‌تواند در تمامی حوزه‌ها اعم از پزشکی بحران، دارو، انواع جراحی‌های سطحی و عمقی و همچنین تجهیزات پزشکی پیش‌قدم شود. بنابراین امیدواریم که با ادامه چنین جلسات و همایش‌هایی بتوان ارتباط‌گیری کشورهای اسلامی و بهره‌گیری از فنون و توانمندی‌های پزشکی در حوزه سلامت را بیش از پیش برجسته کرد.

وی گفت: وضعیت منطقه اعم از وضعیت امنیتی و سیاسی آن و به دلیل بهم‌ریختگی‌های اجتماعی و قومیتی که رخ داده است بدون تردید در سالیان آینده مشکلاتی را به وجود می‌آورد. به طوری که شاهد چنین موضوعی در سوریه بودیم و در عراق هم در حال ریشه‌کن کردن تروریسم هستیم. از این منظر بدون تردید هر حمله تروریستی و اقدام منفعلانه ای که منجر به جنگ‌های مقطعی و بلندمدت می‌شود خروجی مناسبی در حوزه حقوق بشر نخواهد داشت  چرا که شاهد هستیم که میلیون‌ها نفر در این بین از بین رفته‌اند و یا عارضه‌های پزشکی اعم از نقص عضو و غیره به آنها تحمیل شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت کشور عراق ادامه داد: بنابراین با توجه به وضعیت موجود باید ظرفیت‌های پزشکی به کمک شهروندان منطقه به خصوص عراق و سوریه بیاید تا حداقل بتوان در حوزه پزشکی از بروز فاجعه انسانی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز