خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت گینه عنوان کرد:

استفاده از تجربیات ایران در توسعه بهداشت

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۱۰

معاون وزیر بهداشت گینه از در خواست این کشور برای استفاده از تجربیات ایران در توسعه بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قالو یواناسا، در دومین کنگره توسعه گردشگری سلامت با محور کشورهای اسلامی به انتشار ویروس ابولا در کشور مطبوع خود اشاره کرد و گفت: تا سال 2015 یازده هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند که این موضوع به ما نشان می‌دهد باید در زمینه توسعه بهداشت اقدامات مثبتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تاثیر فعالان حوزه بهداشت تنها 20 درصد است  ادامه داد: زمانی که ویروس ابولا درکشور ما منتشر شد، سیستم بهداشتی ما بسیار ضعیف بود و در زمینه سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی در این حوزه نیز با مشکلات زیادی مواجه بودیم که این موضوع باعث گسترش این بیماری شد.

یواناسا با تاکید بر ضرورت همکاری بین بخشی در حوزه بهداشت اظهار کرد: این توسعه نیازمند همکاری میان کشورها است و وقتی در یک کشور توسعه‌نیافته مشکلی ایجاد می‌شود جهان برای حل آن نباید مرز بشناسد و مسئولیتی فراملی برای حل این مشکل باید ایجاد شود.

معاون وزیر بهداشت گینه با اشاره به ضرورت همبستگی و تساوی میان کشورهای اسلامی گفت: 95 درصد کشور من را مسلمانان تشکیل می‌دهند و می‌توان تجارب خود را با کشورهای جهان و برادران خود در کشورهای اسلامی به مشارکت بگذاریم.

وی با اشاره به توانمندی ایران در حوزه بهداشت گفت: اگرچه گینه و ایران به لحاظ مکانی با یکدیگر فاصله دارند اما به لحاظ عقیده به یکدیگر نزدیک هستند و امیدوارم بتوانیم از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران برخوردار شویم.

یواناسا با یادآوری توسعه روابط مابین ایران و گینه طی 10 سال گذشته افزود: ما با کمک ایران سعی در بهبود سیستم بهداشتی کشورمان هم در مبارزه علیه بیماری‌ها و هم در پیشگیری از آنها داریم.

این مقام مسئول در کشور گینه با اشاره به مرگ و میر کودکان در کشور خود عنوان کرد: ما نیازمند انتقال تکنولوژی جدید برای تحکیم سیستم بهداشتی و ساخت زیربنای بهداشتی در کشورمان هستیم که در این زمینه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی با یادآوری حضور هیات ایرانی در کشور خود و توجه این هیات به این مسئله که مردم گینه نیازمند کمک هستند خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت برای حل مسائل بهداشتی و ارسال کمک‌هایی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به وجودبیماری‌های عفونی و واگیردار در کشورمان بتوان در زمینه توسعه بهداشت از تجربیات ایران بهره‌مند شده و مطالعات تحقیقاتی مشترکی را در حوزه بهداشتی برای خدمت به مردم هر دو کشور انجام دهیم.

یواناسا با اشاره به اینکه در حال اصلاح وضعیت کشورمان در زمینه بهداشت سنتی هستیم و ضروری است همگام با توسعه جهان در زمینه طب سنتی نیز پیشرفت کنیم، اظهار کرد: 80 درصد مردم ما به دلیل هزینه‌های بالای طب جدید از طب سنتی استفاده می‌کنند و با توجه به ابتکاری که در کشور مالی در خصوص طب سنتی ایجاد شد و کشور ما نیز از آن بهره‌مند شد دوست داریم در خصوص مدل شدن طب سنتی نیز فعالیت‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز