خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو:

سال ۲۰۱۷ دانشگاه جندی‌شاپور ثبت جهانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۶۳

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در اولین کنگره بین‌المللی جندی شاپور دزفول که در محل دانشگاه صنعتی جندی شاپوردزفول برگزار شد گفت: تلاش می کنیم تا در سال ۲۰۱۷ دانشگاه جندی شاپور توسط سازمان یونسکو ثبت جهانی شود.

به گزارش ایلنا، سعدالله نصیری قیداری افزود: براساس اسناد تاریخی، بر روی در ورودی دانشگاه کهن جندی شاپور، جمله «علم و فضیلت برتر از زور بازو و شمشیر است» هک شده بود که نشان می دهد از هزار و ۸۰۰ سال پیش، ایران دارای فرهنگ و تمدن غنی بوده است.

وی آموزش دادن، یادگیری و تولید علم و فرهنگ را ویژگی ممتاز بشریت دانست و گفت: اگر آموزش در سطح دنیا به خوبی انجام و فراگیر شود دیگر شاهد بروز جنگ در دنیا نخواهیم بود به طوری که بشر پس از جنگ های جهانی به این نتیجه رسید که ابزار ایجاد صلح و آرامش، فرهنگ و آموزش است و در همین راستا سازمان بین المللی یونسکو تاسیس شد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه چنانچه بشر هزینه هایی که صرف خرید سلاح و کشتارهای دسته جمعی در جهان می شد را برای آموزش صرف می کرد اکنون هم معلم در جایگاهی بالا قرار داشت و هم تولید علم شتاب زیادی می گرفت و آموزش به بهترین شکل ممکن انجام می شد.

وی به فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکودر ایران اشاره کرد و گفت: تاکنون توانسته ایم ۹ اثر مکتوب را در برنامه حافظه جهانی، ۱۰ اثر معنوی را در فهرست میراث معنوی جهانی، ۳۳ نفرازمشاهیر را درفهرست بزرگداشت مشاهیر جهانی، ۲۰ ابنیه و محوطه تاریخی را در میراث فرهنگی و یک اثرطبیعی را در فهرست میراث طبیعی جهان ثبت کنیم و این ظرفیت های عظیم کشورمان را به جهانیان نشان دهیم.

دکتر نصیری قیداری تصریح کرد: لیست بلند بالایی از ظرفیت های عظیم کشور برای ثبت جهانی شدن تا نیم قرن آینده نیز آماده شده است هرچند ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور بسیار بیشتر از اینها است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ابراز امیدواری کرد که به برکت برگزاری اولین کنگره بین المللی جندی شاپور، کمیسیون ملی یونسکو و سایر نهادها و سازمانها بتوانند چهره علمی و تمدن غنی کشورمان را به خوبی به جهانیان عرضه کنند.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی جندی شاپور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی این وزارتخانه و تعدادی از مقامات محلی و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خوزستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز