خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

بیشترین قاچاق از راه دریا وارد کشور می‌شود/ ضرورت نگاه ویژه‌ به دریابانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۵۲

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به دلیل اینکه بیشترین کاهای قاچاق از راه دریایی وارد کشورمان می‌شود، باید نگاه ویژه‌ای به دریابانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سرلشکر سید یحیی صفوی، مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در اولین همایش معماری ناجا آینده گفت: از نظر نیروهای مسلح، موفق آنهایی هستند که با نگاه به آینده ماموریت خود را بررسی می‌کنند و در ساختار تشکیلاتی به فکر استفاده از فناوری‌های جدید و بهینه‌سازی سازمان خود هستند.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به بکارگیری نخبگان و فرماندهان باتجربه در معماری ناجای آینده خاطرنشان کرد: معماری ناجا با استفاده از نخبگان و فرماندهان باتجربه می‌تواند برای 10 سال آینده گام‌های مثبتی را بردارد. به نظر من اولین عامل تاثیرگذار در نوع فعالیت، شناخت عوامل تاثیرگذار در امنیت منطقه و امنیت جهانی است برای این شناخت‌ها باید به رویدادهای امنیتی حاشیه‌ای ایران توجه کنیم.

سردار صفوی افزود: اخیرا شاهد مواضع سیاسی برخی کشورها در کنفرانس مونیخ علیه ایران بودیم به نظر می‌رسد که دولت جدید آمریکا به دنبال تنش در منطقه است و به نظر می‌رسد اسرائیل تنها کشوری است که از جنگ‌ نیابتی در منطقه بیشترین سود را برده است.

وی ادامه داد: طبتعا ناامنی در منطقه امنیت مرزهای ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل نیروی انتظامی در معماری آینده خود چه در داخل کشور و چه خارج از کشور باید نگاهی ویژه داشته باشد. همچنین در دریابانی هم به دلیل اینکه بیشترین قاچاق از سوی دریاها وارد کشورمان می‌شود باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

صفوی به افزایش جمعیت مردم در شهرها اشاره کرد و گفت: ما در آینده در شهرها با افزایش جمعیت روبرو هستیم و همچنین استان‌های ما هم از نظر تعداد افزایش خواهد داشت به همین دلیل باید برای امنیت کشور در آینده تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ کنیم.

صفوی افزود: باید به این نکته نیز اشاره کرد که تنها ناجا است که برخورد روبرو با مردم دارد.

مشاور فرمانده کل قوا به قابلیت‌ها ناجا اشاره کرد و گفت: پلیس باید قابلیت سریع داشته باشد چه در داخل کشور و چه در مرزها و در کمترین زمان خود را به محل وقوع حادثه برساند. با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید روز که در داخل کشور تولید می‌شود باید عملکرد مناسبی داشته باشیم. نیروی انتظامی باید با توجه به برنامه‌هایی که دولت اجرایی می‌کند توسعه یابد.

صفوی با مهم خواندن سازمان نظام وظیفه گفت: سازمان نظام وظیفه بخش مهمی از نیروی انتظامی محسوب می‌شود ما نزدیک به 4، 5 میلیون ایرانی داریم که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فرزندان آنها مشکل سربازی دارند ما شنیدیم برای رفت و آمد پولی پرداخت کنند و همچنین سه سال به ایران بازنگردند این موضوع باید اصلاح شود زیرا جذب اعتماد مردم توسط پلیس بسیار مهم است و رسانه‌ها در این جذب می‌توانند موثر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز