خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار خبر داد:

کشف قبرستانی مربوط به قرن ۷ هجری بر اثر سیل

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۶۰

مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار گفت: سیل چند روز گذشته باعث شسته شدن دیواره رودخانه فصلی منطقه و پیدا شدن آثار باقی مانده از یک قبرستان قدیمی مربوط به قرن 7 هجری قمری در شهر جویم لارستان شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، خشایار شیبانی گفت: مردم شهر جویم لارستان در قرن سوم هجری قمری توسط شخصی با نام ابی احمد مسلمان شده اند و بیشتر آثار این منطقه مربوط به دوران اسلامی است و گمانه زنی های روز گذشته اول بهمن ماه در خصوص پیدا شدن شهر باستانی در این شهرستان صحت ندارد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی لارستان تشریح کرد: در این بارندگی ها بقایای یک قبرستان قدیمی در مجاورتی امامزاده کنونی منطقه کشف گردید. که به محض اطلاع از موضوع با هماهنگی حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی به محل اعزام و اقدام به جمع آوری آثار مکشوفه و انتقال موقت به پاسگاه نمودند.

وی افزود: به محض آماده شدن محل و کاهش آب در منطقه، کارشناسان جهت انجام عملیات کاوش باستان شناسی در محل حاضر خواهند شد و تا زمان مهیا شدن شرایط، از محل مورد نظر توسط نیروهای یگان حفاظت و انتظامی مراقب ویژه صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز