خبرگزاری کار ایران

صادقی:

قانونی برای مدیریت بحران کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۱۷۸

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در حال حاضر قانونی برای مدیریت بحران کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صادقی در جلسه بررسی یک فوریت اصلاحیه مصوبه لایحه تقویت و عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران شهر تهران با اعلام مخالفت با یک فوریت آن گفت: پایه و اساس نوشتن لایحه مدیریت بحران تهران که در سال 83 مصوب شد مصوبه‌ای با عنوان نجات کشور بود که در سال 82 به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در سال 1383 با توجه به تجربه تلخ زلزله بم لایحه مدیریت بحران که لایحه‌ای کامل بود نوشته و ابلاغ شد به نحوی که امروز شاهد تشکیل ستاد بحران هستیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه تا سال 86 قانون مدیریت بحران کشور را نداشتیم اظهار کرد: وقتی این قانون مصوب شد برخی بندهای آن مغایر با سایر قوانین بود و قابلیت اجرایی نیافت.

وی خاطرنشان کرد: نقطه قوت این قانون آن بود که مدیریت بحران تهران را بر عهده شهرداری تهران گذاشته اما در حال حاضر دوره پنج ساله اجرای آزمایشی این قانون به پایان رسیده و در حال حاضر قانون مدیریت بحران کشور را نداریم. همچنین در این قانون مدیریت ریسک که پایه و اساس تاب‌آوری است به خوبی دیده شده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: این لایحه نیازمند بازنگری اساسی است و یک فوریت برای اصلاح آن کافی نیست.

در ادامه محسن سرخو با اشاره به اینکه در شورای شهر مصوبات متعددی در خصوص مدیریت بحران داشته‌ایم، پیشنهاد داد:‌ در این بازنگری به مصوبات مذکور اشاره شود.

همچنین احمد دنیامالی در بررسی یک فوریت اصلاحیه مصوبه لایحه تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران گفت: در شورای شهر تهران مصوبه‌ای کامل و جامع وجود دارد و اگر مصوبه‌ای که در سال 83 تصویب شده را ملاحظه کنیم خواهیم دید که این مصوبه بسیار فراگیر بوده و به جز ستاد بحران شهر تهران ستادهای بحران را در مناطق و نواحی پیش بینی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است موضوع تاب آوری در حوادث شهری را مورد بحث قرار دهیم ادامه داد: باید آنچه به عنوان قانون داریم بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و درباره تکالیفی که برای ما و ستاد بحران معین شده است؛ توضیح داده شود در چه مرحله‌ای قرار داریم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شهر تهران گفت: ما حتی بر خلاف همیشه برای مواد و تبصره‌های قانون مدیریت بحران ساختار نوشتیم و ضروری است در ادامه آن بحث تاب‌آوری و همچنین موضوع بازار را به طور مستقیم بررسی کنیم.

در ادامه معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه نگاه ما در اصلاحیه مصوبه مدیریت تهران نگاهی پیشگیرانه و با در نظر گرفتن تاب‌آوری حوادث شهری گفت: در این اصلاحیه موضوع بافت‌های فرسوده شهر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است یک فوریت بررسی اصلاحیه مصوبه بررسی لایحه تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر رأی آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز