خبرگزاری کار ایران

معین در نشست سبک زندگی کودکان:

خطرات زیادی کوکان را در ایران تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۹۸۹

وزیر علوم دولت اصلاحات با خطاب قراردادن رییس‌جمهور گفت: امیدواریم که رییس‌جمهور همانطوری که قبل از انتخابات سال ۹۲ گفته بود من یک حقوقدان هستم به مسائل حقوق شهروندی بیشتر توجه کند و برای حقوق کودکان طرحی مطرح کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا،‌ مصطفی معین در نشستی که در خصوص سبک زندگی کودکان برگزار شده بود با اشاره به اینکه کودکان در ایران در شرایط خوبی به سر نمی‌برند، گفت: طبق اعلام سازمان ملل بشر سلامت انسان جزو اصلی‌ترین حقوق بشر محسوب می‌شود.

معین خاطرنشان کرد: انسان سالم به انسانی گفته می‌شود که از نظر سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، سلامت معنوی و سلامت اخلاقی در وضعیت مطلوبی زندگی کند.

خطرات زیادی کوکان را در ایران تهدید می‌کند

وزیر پیشین وزارت علوم با اشاره به نقش عوامل اجتماعی در سلامت انسان ادامه داد: نقش عوامل اجتماعی در زندگی انسان تعیین‌کننده است و در سلامت فرد نقش بسزایی دارد. کل یک مجموعه نظام باید به سلامت فرد توجه کند و این تنها مسئولیت وزارت بهداشت و درمان نیست.

وی در مورد بیماری‌هایی که در حال حاضر جامعه جهانی را تهدید می‌کند، افزود: صد سال پیش بیماری‌های واگیرداری مانند وبا ، سل و ... سلامت انسان را تهدید می‌کرد ولی اکنون این بیماری‌های واگیردار تقریبا از بین رفته است و بیماری‌های غیرواگیردار مانند انواع سکته‌ها و بیماری‌های اعصاب و روان سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

خطرات زیادی کوکان را در ایران تهدید می‌کند

معین در خصوص مسائلی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: خانم‌ها در بحث سلامت مانند دیگر حوزه‌ها مشکلاتی دارند که این مشکلات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت جامعه بگذارد کودکان حساس‌ترین قشر در برابر آسیب‌ها هستند نباید فراموش کنیم که کودکان تا سن ۶ سالگی شخصیت‌شان شکل می‌گیرد و متاسفانه ما در کشور به این موضوع اهمیت زیادی نمی‌دهیم.

وزیر علوم  دولت اصلاحات با خطاب قراردادن رییس‌جمهور گفت: امیدواریم که رییس‌جمهور همانطوری که قبل از انتخابات سال ۹۲ گفته بود من یک حقوقدان هستم به مسائل حقوق شهروندی بیشتر توجه کند و برای حقوق کودکان طرحی مطرح کند.

وی به خطراتی دیگری که کودکان را تهدید می‌کند اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه ایران جزو کشورهایی است که در آن خطرات زیادی کوکان را تهدید می‌کند. جزو کشورهای پیشرویی است که در آن خطراتی مانند ازدواج در سنین پایین که یک نوع استثمار تلقی می‌شود کودکان را تهدید می‌کند.

معین با اشاره به عادت‌های اشتباهی که در خانواده‌ها در خصوص رفتار با کودکان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر کودکی هیجان نداشته باشد، بیمار است و این که در خانواده‌ها می‌گوید کودکی که از دیوار راست بالا می‌رود بیش‌فعال است کاملا غلط است ما نباید آزادی کودک را سلب کنیم و اجازه دهیم که کودک به رفتارهای کودکی خود بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز