خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور مطرح کرد:

هزینه ۸۰۰ میلیاردی ایران برای تحصیل دانش‌آموزان پناهنده

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۷۹۷

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران گفت: تلاش کرده‌ایم هیچ دانش‌آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند.

به گزارش ایلنا، خلیل بابالو در مراسم امضای تفاهم نامه موسوم به GGP  بین دو کشور ژاپن و ایران که با حضور سفیر ژاپن در ساختمان اموربین الملل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: قرابت فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن باعث شده تا این کشور در دیدگاه ایرانیان جایگاه مثبتی داشته باشد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور افزود: کشورهای ایران و ژاپن هر دو درگیر جنگ و مصائب بعداز آن شده‌اند و این امر مشترکاتی را بین مردم دو کشور ایجاد کرده است. زمینه‌های رشد تعلیم و تربیت در دیدگاه رهبران دو کشور دارای مشترکاتی است و تبادل تجربیات می‌تواند در ارتقای کیفیت آموزش وپرورش مؤثر باشد.

بابالو گفت: باوجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات مالی به خاطر درک انسانی از نقش آموزش در تربیت دانش‌آموزان در سال ۹۵ میزبان بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز پناهنده هستیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی افزود: با نگاه انسان دوستانه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تلاش کرده‌ایم هیچ دانش‌آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند و تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع خارجی کرده‌ایم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خاطرنشان کرد: صرفنظر از بحث مادی، نگاه مثبت کشور ژاپن به تعلیم و تربیت و توجه به مناطق محروم بسیار ارزشمند است و امیدواریم بیش از گذشته شاهد توسعه و تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور باشیم.

GGp پروژه‌هایی است که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند و در ایران این پروژه ها در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز