خبرگزاری کار ایران

جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۵۱۲

جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری تهران در اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید شاهین‌پور در نشست خبری جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری تهران گفت: در سال 1285 اولین کافه ایران در خیابان باب همایون تاسیس شد و پس از آن نهضت کافه‌نشینی در ایران رونق پیدا کرد به طوری که اکنون پس از گذشت 110 سال، چهار هزار کافه در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برخی از کافه‌های تهران نماد میراث فرهنگی و اجتماعی این شهر هستند و همچنین به نظر می‌آید؛ کافه‌هایی که در دوره پهلوی اول، قاجار و پهلوی دوم وجود داشتند در آن زمان کارکردی همچون شبکه‌های مجازی را نیز ایفا می‌کردند و علاوه بر آن محلی برای رویدادهای فرهنگی بودند. به طوری که بسیاری از ادبیات معاصر ما در کافه‌ها شکل گرفته، به طور مثال سیمین دانشور همواره عنوان می‌کرد که بخشی از رمان‌هایش را در داخل کافه‌ها می‌نویسد.

برگزارکننده این جشنواره افزود: اولین قانون کافه‌ها در مهرماه 1307 توسط کاتب بلدیه تهران نوشته شد. اما متاسفانه امروز کافه‌ها صنف مستقل ندارند و زیر مجموعه آبمیوه و بستنی‌‌فروشی‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اشاره کرد: در این جشنواره مسابقه ملی هنر شیر و قهوه، ورک شاپ‌های مختلف را خواهیم داشت و نشان فنجان طلایی نیز برای کافه برتر سال در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است؛ این جشنواره از سوم تا ششم اسفندماه در باغ‌ موزه قصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز