خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون:

سمینار بانک خون بیمارستانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۳۳

معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون گفت: سمینار 2 روزه بانک خون بیمارستانی 30 بهمن و اول اسفند امسال در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان انتقال خون،کریم شمس اسنجان افزود:ارتقای سطح دانش علوم انتقال خون و نیروی انسانی شاغل در بخش سلامت خون بیمارستان ها از اهداف سمینار یاد شده است.

وی اظهار کرد: این سمینار، گامی مهم در راستای حفظ و ارتقای ایمنی بیماران دریافت کننده خون و فرآورده های آن به شمار میآید و کیفیت سیستم نظام مراقبت و نظارت بر مصرف خون و فرآورده‌های آن را ارتقاء می دهد.

شمس خاطر نشان کرد: نظام مراقبت از خون (هموویژلانس) در بیمارستان های کشور از سال 388 آغاز شد و استقرار یافت؛ چرا که گسترش کمی و کیفی خون در مراکز درمانی و گنجانده شدن مبحث طب انتقال خون در سنجه های استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی، همچنین ارایه آموزش های لازم به گروه های مخاطب شامل پرستاران، پزشکان و کارکنان بانک خون مراکز درمانی از ضروریات به شمار می آید.

شمس گفت: تا کنون سمینارها و کارگاه های متعدد آموزشی برای ارایه آموزش به پرستاران و پزشکان شاغل در بیمارستان ها در سطح کشور برگزار شده است و بدون شک اهمیت نقش بانک خون بیمارستانی در ارتقای کیفی سیستم هموویژلانس بیمارستان ها بر کسی پوشیده نیست.

معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون، متولی تامین خون سالم است و ارتقای تمامی مراحل فرآیند انتقال خون ار رگ اهداکننده تا رگ دریافت کننده خون را از اهداف خود قرار داده است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز