خبرگزاری کار ایران

دبیر خبر داد:

افزایش ۲۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری/ پیشنهاد بازخریدی کارکنان سازمان پسماند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۰۵

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود و وضعیت تحقق منابع و درآمدهای بودجه سال 95، به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری از مبلغ 8490 میلیارد تومان به 17900 میلیارد تومان در سقف بودجه اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دبیر در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه با اشاره به افزایش ۲۰ میلیارد تومانی بودجه شهرداری گفت: شورای شهر تهران و شهرداری برای تامین امنیت شغلی کارکنان، تبدیل وضعیت استخدامی 4580 نفر از کارکنان از پیمانی به قراردادی و 5000 نفر از قراردادی به رسمی را در برنامه بودجه مدنظر قرار داده است.

وی در ادامه افزود: برای ایجاد ردیفی به منظور بازخریدی و بازنشستگی انگیزشی کارکنان سازمان پسماند به مبلغ 25 میلیارد تومان اقدام شده است.

به گفته دبیر؛ واریز عوارض ایمنی ساختمان پروانه های صادره دیگر مستقیم به حساب 125 آتش نشانی واریز می شود که امکانات و تحهیزات و ماشین آلات به مبلغ 135 میلیارد خریداری شود.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای خرید امکانات و ماشین آلات بروز رسانی تجهیزات اختصاص داده ایم؛ ادامه داد: کل بودجه در نظر گرفته شده برای این سازمان 500 میلیارد تومان است.

دبیر تاکید کرد: با همکاری سازمان آموزش و پرورش و در چارچوب توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس شهر تهران مبلغ 33 میلیارد تومان با توجه به محرومیت‌ها و فرسودگی مدارس به آنها تخصیص داده‌ایم.

وی افرود: اعتبار 46 میلیادی به منظور بهسازی معابر دسترس پذیری جهت معلولین، ارائه سرویس های رایگان جهت عبور و مرور معلولین و جانبازان تخصیص داده شد.

دبیر اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود و وضعیت تحقق منابع و درآمدهای بودجه سال 1395، شورای اسلامی شهر تهران اقدام به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری تهران از مبلغ 18.490 هزار  میلیارد تومان به 17.900 هزار میلیارد تومان در سقف بودجه سال 1395 کرد و بودجه با سقف 900/17 هزار میلیارد تومان بسته شده است.

وی در ادامه با اشاره حوزه ‌های ماموریت شهرداری تهران در شش حوزه گفت: ماموریت خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت در بودجه و برنامه سازمان پسماند تفکیک حقوق پرسنل سازمان از مأموریت‌های تحت عنوان پردازش، دفن پسماند، کرایه ماشین‌آلات و... ایجاد ردیف اعتباری مستقل صورت گرفت و این اقدام به منظور پرداخت حقوق سازمان پسماند جهت شفافیت مالی انجام شد که این کار برای اولین بار است که در بودجه شهرداری تهران صورت می‌گیرد.

علیرضا دبیر با اشاره به واریز عوارض ایمنی ساختمان‌ها، مستقیما به حساب سازمان آتش نشان گفت: همچنین واریز عوارض ایمنی ساختمان، پروانه‌های صادره مستقیما به حساب 125 آتش‌نشانی به منظور خرید امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات به مبلغ 135 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و  65 میلیارد تومان به منظور تأمین تجهیزات و بروزرسانی امکانات آتش‌نشانی است که جمعا 200 میلیارد تومان بمنظور خرید امکانات و ماشین‌آلات بروزرسانی تجهیزات اختصاص داده شده است. لازم بذکر است  کلیه اعتبارات در نظر گرفته شده بجز املاک واگذار شده جهت احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی است.

همچنین دبیر از تخصیص اعتبار جهت بهسازی معابر اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال 1396مبلغ 46 میلیارد تومان به منظور،بهسازی معابر، دسترس‌پذیری جهت استفاده معلولین و ارائه سرویس‌های رایگان جهت عبور و مرور معلولین و جانبازان اختصاص یافته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران در حمایت از نوسازی بافت فرسوده گفت: پرداخت مابه‌التفاوت تا سقف مبلغ 300 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی مسکن به ساکنین بافت فرسوده بابت نوسازی با اولویت تجمیع پلاک‌های ریزدانه و بازگشایی معابر تا سقف 9 درصد از سود تسهیلات اخذ شده است و همچنین اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال برای تشویق و ترغیب مالکان پلاک‌های فرسوده به نوسازی بابت هزینه‌های سازمان نظام مهندسی و خرید انشعابات است .

دبیر با مهم خواندن مدیریت ایمنی و بحران  ادامه داد: علی‌رغم اینکه در جدول منابع و مصارف برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران سهم مأموریت ایمنی و مدیریت بحران معادل 2/9 درصد از کل بودجه سال 1396 تعیین شده بودو  با عنایت به اهمیت موضوع و علی‌رغم کاهش مبلغ 49600 میلیارد ریال از سقف بودجه سال 1396 در مقایسه با برنامه مذکور سهم مأموریت ایمنی و مدیریت بحران به 4/76 درصد از کل بودجه سال 1396 افزایش یافته است. باید این را هم اضافه کنم که در لایحه بودجه سال 96 فقط بودجه سازمان عمران و حمل نقل با توجه به اهمیت و ضرورت نیاز شهروندان کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین ایجاد  15 عدد سوله ورزشی تحت عنوان «سوله ورزشی الزهرا» به مبلغ 200 میلیارد ریال جهت تخلیه سوله‌های مدیریت بحران و تحویل آن به سازمان مذکور در مناطق 1، 2، 3، 5، 6، 7، 8، 9، 11، 12، 13، 16،  17، 21 و 22 تعیین شده است.

دبیر در ادامه با توجه به اهمیت حمل و نقل عمومی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری در لایحه بودجه سال 1396 بابت خطوط 3، 6 و 7 مبلغ 2100 میلیارد تومان است  که در کمیسیون تلفیق این مبلغ به 2190 میلیارد تومان افزایش یافته است. چچراکه نیاز شروند حکم می‌کند بیشتر به حمل و نقل عمومی توجه شود. همچنین اختصاص مبلغ 480 میلیارد تومان به منظور بازپرداخت سود اوراق مشارکت و وام‌های مربوط به مترو تعیین شده است.لازم بذکر است با در نظر گرفتن بازپرداخت وام‌ها و سود اوراق مشارکت بودجه شرکت مترو به مبلغ 2670 میلیارد تومان می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با اشاره به بهره‌برداری شرکت مترو گفت:اختصاص مبلغ 700 میلیارد تومان به منظور هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد شرکت بهره‌برداری مترو که نسبت به سال گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.اختصاص 32 میلیارد تومان بمنظور نگهداری و بهسازی خطوط متروی تهران و همچنین  اختصاص مبلغ 200 میلیارد تومان جهت خرید قطعات یدکی و اورهال

و مبلغ 10 میلیارد تومان بمنظور تعمیر و نگهداری تجهیزات ثابت، ایستگاه‌ها و مراکز فرمان که جمعاً به مبلغ 942 میلیارد تومان می‌شود.

دبیر در خصوص شرکت اتوبوسرانی عنوان کرد: مبلغ 615 میلیارد تومان به منظور مابه‌التفاوت قیمت بلیت اتوبوس، اختصاص، مبلغ 300 میلیارد تومان به منظور پی کیلومتر، کمک به بازخریدی انگیزشی کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی به مبلغ 40 میلیارد تومان، اختصاص مبلغ 2 میلیارد تومان جهت جابجایی کودکان استثنایی از طریق شرکت واحد اتوبوسران، اختصاص مبلغ 5 میلیارد تومان جهت خرید اتوبوس‌های برق، اختصاص مبلغ 5 میلیارد تومان جهت نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی واختصاص مبلغ 7 میلیارد تومان جهت تهیه و نصب فیلتر جذب دوده‌های اتوبوس‌های دیزلی که جمعا مبلغ 974میلیارد تومان به شرکت واحد اتوبوسرانی اختصاص داده شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به  سازمان تاکسیرانی ادامه داد: پرداخت حدود مبلغ 24میلیارد تومان به منظور هزینه‌های راهبری سازمان تاکسیران،  پرداخت مبلغ 18میلیارد تومان به منظور کمک به نوسازی ناوگان تاکسیرانی خدمات بیمه‌ای رانندگان تاکسی و.، اختصاص مبلغ حدود 7 میلیارد تومان جهت جابجایی کودکان استثنایی توسط سازمان تاکسیرانی، اختصاص مبلغ 22 میلیارد تومان بمنظور جایگزینی ناوگان تاکسیرانی با استفاده از خودروهای استاندارد که جمعا مبلغ 71 میلیارد تومان به سازمان تاکسیرانی اختصاص داده شده است.

دبیر بودجه راهنمایی و راننگی اشاره کرد و گفت: اختصاص مبلغ 130 میلیارد تومان جهت کمک به راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ که 100 میلیارد مربوط به هزینه‌های جاری و 30 میلیارد تومان به منظور هزینه‌های عمرانی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به منابع انسانی و تبدیل وضعیت آنها از پیمانی به قراردادی افزود: تعداد کل نیروهای پیمانی شهرداری تهران  4580 نفر است که در 11 شرکت تأمین نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که باید تا پایان سال تبدیل وضعیت شوند و در غالب دو قرارداد هادیان شهر یا خدمات اداری شهر قرار گیرند.

وی افزود: اختصاص بودجه به منظور تغییر وضعیت تعداد 5000 نفر از نیروهای قراردادی به رسمی پرداخت دیون به پیمانکاران و بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، 1600 میلیارد تومان پرداخت بدهی به بانک‌ها و بیمه و مالیات و املاک تصرفی و اختصاص تبصره‌ای به مبلغ 5000 میلیارد تومان دیگر جهت بازپرداخت وام‌های سنوات گذشته پرداخت دیون به پیمانکاران به مبلغ 963 میلیارد تومان به همراه تبصره به مبلغ 7000 میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی پیمانکاران در نظر گرفته شده است.

علیرضا دبیر با اشاره به حذف پروژه‌های جدید و فاقد اولویت گفت: در سال 1395 تعداد کد پروژه بودجه مصوب به تعداد  2420 مورد بوده است که بر اساس تبصره 27 اصلاحی بودجه سال 1395 که شهرداری را موظف نموده بود که نسبت به حذف برخی کد پروژه‌ها اقدام نماید، در لایحه بودجه پیشنهادی سال 1396 توسط شهرداری تهران تعداد کد پروژه‌ها به 2338 عدد کاهش یافته و کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به بررسی‌های کارشناسی برخی کد پروژه‌های جدید و فاقد اولویت اقدام به حذف تعداد 79 کد پروژه نموده و تعداد آن پس از تصویب به 2259 ردیف خواهد رسید.

دبیر در پایان با اشاره به تبصره‎های 22، 23 و 26 ادامه داد: بار مالی تبصره 22 در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبلغ 2030 میلیارد تومان بوده که در بودجه مصوب با توجه به عملکرد 9 ماهه سال 1395 به کمتر از نصف تقلیل یافته است. اجرای تبصره مذکور بصورت غیرنقدی و در قالب تهاتر بوده که مشروط به تحقق منابع است. همچنین بار مالی تبصره 23 در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبلغ 2650 میلیارد تومان بوده که با حذف 2 ردیف (بندهای 9 و 10) و مبالغ کاهش در سایر ردیف‌ها در بودجه مصوب به کمتر از نصف تقلیل یافته است و در تبصره 26 لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در بند «الف» مبلغ 300 میلیارد تومان مربوط به وصول مطالبات سازمان نوسازی است و بندهای «ب» و «د» دارای ردیف اعتباری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز