خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

۴۵ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده‌اند/ لزوم توجه به ایمنی بیماران

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۲۳۱

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در کل کشور۷۳ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده و غیرقابل بهسازی بود که اکنون این آمار به ۴۵ درصد رسیده است.

ایرج حریرچی؛ سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص امنیت بیمارستان‌های کشور در برابر خطر آتش‌سوزی گفت: بیمارستان‌های فرسوده در معرض حادثه‌هایی مانند زلزله، آتش‌سوزی و ... قرار دارند، ولی ما با توجه به امکانات موجود بیمارستان‌ها را ایمن کرده‌ایم.

وی در خصوص بیمارستان‌های فرسوده گفت: ما پیش‌بینی‌های لازم را کرده‌ایم، ولی در خصوص بعضی از بیمارستان‌ها واژه بیمارستان‌های پلاسکویی را باید به کار ببریم، زیرا این بیمارستان‌ها ساختمان‌های فرسوده‌ای دارند و از زیرساخت‌های لازم هم برخوردار نیستند و کار کردن در آنها سخت است، ولی با توجه به امکانات موجود ما فعالیت‌های لازم را برای پیشگیری در برابر خطرات انجام داده‌ایم.

قائم مقام وزارت بهداشت با اشاره به اعتبارسنجی‌های جدید از بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در اعتبارسنجی بیمارستان‌‌های جدید، مهمترین تغییری که داشتیم این بود که ایمنی بیمار بالاتر برود و این موضوع یک امتیاز بسیار قابل توجهی قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: قاعدتا برای اینکه ایمنی بیماران بهبود پیدا کند، نیازمند آن هستیم که تخت‌های استاندارد به تعداد قابل توجهی در بیمارستان‌ها اضافه شود، زیرا بسیاری از تخت‌های موجود قابلیت به‌سازی ندارند. در کل کشور۷۳ درصد تخت‌هایمان فرسوده و غیرقابل بهسازی بود که اکنون این آمار به ۴۵ درصد رسیده است، امیدواریم با کمکی که به ما می‌شود؛ این تعداد را تا سال ۹۹ به ۳۰ درصد کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز