خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگویی مطرح شد؛

توضیحات معاون قالیباف درباره گزارش رسانه‌ها از بودجه سازمان آتش‌نشانی

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۹۳

معاون شهردار تهران گفت: بودجه شهرداری‌تهران به صورت نقد و غیرنقد به شورای‌شهر ارائه و تصویب می‌شود و طبیعی است بودجه غیرنقد نیز به واحدهای شهرداری تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، به گفته ناصر امانی در گزارشات مطرح شده در رسانه‌ها درباره بودجه سازمان آتش‌نشانی فقط بخش نقدی مطرح می‌شود در حالی‌که چند سال گذشته پیش از ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار غیر نقد(زمین و ملک) در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته و به‌عنوان بودجه سرمایه‌ای و تملک سازمان باید محاسبه شود.

معاون شهردار تهران گفت: مثلاً سال ۹۲ در بخش هزینه‌ای ۱۷۰ میلیارد تومان مصوب بوده که عملکرد سازمان ۱۹۹ میلیارد تومان بوده و ۲۹ میلیارد تومان اضافی از بخش سرمایه‌ای به این بخش در اصلاحیه بودجه شهرداری با تصویب شورای‌اسلامی شهر اضافه شده و ۴۰ میلیارد تومان هم به صورت نقد از سرمایه‌ای پرداخت شده و ۳۲ میلیارد نیز غیر نقدی به سازمان کمک شده و ۴۰ میلیارد هم به‌صورت نقد از سرمایه‌ای پرداخت شده و ۳۳ میلیارد تومان نیز غیرنقدی به سازمان آتش‌نشانی کمک شده که حاصل جمع ۲۹، ۴۰ و ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات پرداختی در بخش سرمایه‌ای به سازمان آتش نشانی است یعنی ۱۰۲ میلیارد در حالیکه مصوب سرمایه‌ای سازمان از محل ۲ درصد عوارض ۸۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری‌تهران به بودجه سال ۹۳ سازمان آتش‌نشانی پرداخت و گفت: بودجه مصوب سرمایه‌ای سازمان از محل ۲ درصد عوارض ساختمانی ۱۰۰ میلیارد تومان است که ۹۶ میلیارد آن براساس اسناد سیستم فاینانس و تفریغ بودجه شهرداری تعهد شده مثلاً یک قلم فقط ۵۳ میلیارد اعتبار خرید ماشین‌های ایمنی آتش‌نشانی بوده و در ضمن همین سال ۵۴ میلیارد علاوه بر بودجه مذکور کمک غیر نقدی به سازمان شده است.

معاون شهردار تهران درباره اعتبارات سال ۹۴ سازمان آتش‌نشانی گفت: پیش‌بینی شده بود از محل ۲ درصد عوارض پروانه‌ها ۱۴۰ میلیارد وصول شود اما ۱۱۴ میلیارد تومان محقق شد که شهرداری‌تهران ۹۰ میلیارد به‌صورت نقد و ۱۴۱ میلیارد تومان به صورت غیرنقد به سازمان کمک کرده است.  

وی درباره کمک‌های غیرنقد گفت: مثلا زمینی که حاشیه چهارراه پارک‌وی به ایستگاه آتش‌نشانی اختصاص پیدا کرده می‌توانست با کاربری تجاری با قیمت بالایی برای شهرداری درآمد نقدی ایجاد کند اما با نظر و اصرار شهردار محترم تهران این زمین در بهترین نقطه منطقه یک به ایستگاه آتش‌نشانی تبدیل شد و طبیعی است جمع این سرمایه به‌صورت غیرنقد محاسبه و در حساب‌های شهرداری به‌عنوان کمک به سازمان آتش‌نشانی منظور می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا درباره اعتبارات سال ۹۵ نیز گفت: برآورد شده از محل ۲ درصد عوارض صدور پروانه امسال تا پایان اسفند ۱۲۰ میلیارد وصول شود که تا پایان دی‌ماه ۶۳ میلیارد وصولی داشته‌ایم که مبلغ ۵۱ میلیارد نیز نقدی به سازمان پرداخت شده، در ضمن مبلغ ۴۳ میلیارد نیز اعتبارات غیرنقدی امسال سازمان است که طبعا تا پایان سال مالی باید پرداخت شود.

معاون شهردار تهران درباره علت کاهش عوارض ۲ درصد نیز گفت: کاهش تعداد پروانه صادره شهرسازی ارتباط مستقیمی با کاهش این عوارض دارد به‌نحوی که نسبت به سال ۹۱ امسال ما با ۶۷ درصد کاهش صدور پروانه مواجه هستیم.

وی در پایان به دستور ویژه شهردار تهران برای بازسازی ناوگان ماموریتی سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: با دستور شهردار محترم مبلغ یک‌صد میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماموریتی بویژه نردبان‌های بلند و جرثقیل اختصاص یافته و در حال تهیه لیست اقلام مورد نیاز و تایید آن توسط معاون خدمات شهری و پیگیری انعقاد قرارداد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز