خبرگزاری کار ایران

لزوم مشارکت مردم برای رفع مشکلات محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۸۵۷

معاون سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: دولت به تنهایی از پس حل مشکلات محیط زیست برنمی‌آید بلکه در این رابطه باید شاهد مشارکت مردم و یک عزم ملی باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست قزوین، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در جریان سفر یک روزه خود به قزوین در مراسم رونمایی از نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست این استان گفت: دولت به تنهایی از پس حل مشکلات محیط زیست برنمی آید بلکه در این رابطه باید شاهد مشارکت مردم و یک عزم ملی باشیم.

محمد مجابی  در جریان سفر یک روزه خود به قزوین در مراسم رونمایی از نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: یکی از سیاست های مهم دولت یازدهم توجه ویژه به حفظ محیط زیست بوده است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید فعالیت های جدی را برای حل مشکلات محیط زیست به انجام رسانده که کاهش آلودگی هوای تهران و تثبیت و بهبود شرایط دریاچه ارومیه را باید از نمونه های بارز آن دانست.

مجابی در ادامه رسیدن کشور به توسعه پایدار را بدون توجه به حفاظت از محیط زیست غیرممکن خواند و گفت:برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به شکل شایسته باید فرهنگ سازی و آموزش مداوم به جامعه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند مدیریت بهینه در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه پسماندها است.

معاون سازمان محیط زیست اظهار کرد: سرمایه گذاری و آگاهی بخشی در حفاظت از محیط زیست از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هر قدر در این حوزه هزینه شود بازهم کافی نیست.

مجابی، شناسایی و رفع مشکلات محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه دانست و افزود:صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و اصحاب رسانه می توانند در این زمینه یاری گر باشند.

وی در ادامه راه اندازی نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین را راهی مثبت و سازنده در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی عنوان کرد و گفت:امیدواریم حفاظت از محیط زیست به یک فرهنگ و دغدغه ملی در کشور تبدیل شود.

کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساختمان حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین به مساحت یک هزار متر مربع، بازدید از دهکده طبعیت بوستان باراجین و دیدار با کارکنان حفاظت محیط زیست استان از برنامه های سفر معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط کشور به قزوین بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز