خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

باید سطح بلوغ جامعه ارتقاء یابد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۲۵۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مشارکت مردمی در تامین و حفظ امنیت بر پایه اعتماد مردم شکل می‌گیرد، گفت: در حال حاضر نیز در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها شرایط مناسبی در ارائه خدمات وجود دارد؛ لیکن رسیدن به حد مطلوب و ایده آل و ارائه بهترین چهره پلیس به عنوان نماینده نظام مد نظر ماست.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس ، سردار "محمد شرفی" در نشست تخصصی تشریح و تبین اهداف و برنامه های طرح جامع تحول کوپ در کیش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به ملت بزرگ ایران، با بیان اینکه تحول در کلانتری و پاسگاها در حوزه های ساختاری و کارکرد در حال بازنگری است، گفت: پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به کلانتری ها، در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی در هفته ناجا با ایشان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی، احصاء موانع و معایب و ارائه راهکارهایی جهت رفع مشکلات و تامین بهترین شرایط خدمت به مردم را در دستور کار ناجا بر شمرد و افزود: در حال حاضر نیز در کلانتری ها و پاسگاه ها شرایط مناسبی در ارائه خدمات وجود دارد؛ لیکن رسیدن به حد مطلوب و ایده آل و نیز ارائه بهترین چهره پلیس به عنوان نماینده نظام، مد نظر ماست.

سردار شرفی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در تامین و حفظ امنیت بر پایه اعتماد مردم شکل می گیرد، گفت: پلیس جامعه محور با قدرتی اقناعی، بیشتر در یک چهارچوب مبتنی بر تعامل خلاق با شهروندان، می تواند در حل خیلی از مسائل جامعه معاصر، خصوصاً در تامین نظم امنیت اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی نقشی موثر ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس جامعه محور و اقناعی یک پیش شرط دارد، خاطرنشان کرد: پیش شرط این پلیس، تغییر نگرش افراد جامعه و کارکردهای پلیسی است؛ چون ساختارهای سنتی، برخوردهای آمرانه و الگوهای غیر مشارکتی نمی تواند در ایجاد انسجام اجتماعی و توانا سازی افراد جامعه موثر باشد، از این رو بایستی نگرش افراد جامعه را به حساسیت های امنیتی بالا ببریم و کارکردهای خود را مجددا تحلیل کنیم.

سردار شرفی با اشاره به رویکردهای جدید نیروی انتظامی، گفت: امروز پیشگیری اجتماعی و امنیت مشارکتی، متنوع ترین رده امنیت است و معتقدیم امنیت و آرامش به میزان بلوغ و مسئولیت مردم، سازمان های دولتی و خصوصی بستگی دارد تا در کنار هم بتوانند در راستای تامین نظم و امنیت، نقش موثری را ایفا کنند. بنابراین باید سطح بلوغ جامعه ارتقاء یابد؛ آنچه در جامعه امروز مطرح است بازتولید نظم بر اساس هنجارهای فرهنگی، ارزشی و برخواسته از میزان تقید و تعهد شهروندان است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی، چراغی است برای همه جهانیان که در دهه فجر سال 57 پیروز شد و بنیاد استقرار حکومت عدل و عدالت را پایه گذاری کرد تا به لطف حق با دستان مبارک رهبر فرزانه انقلاب، پرچم عدالت اسلامی به حضرت بقیة الله العظم تحویل داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز