خبرگزاری کار ایران

ابتکار در اهواز مطرح کرد:

هورالعظیم دیگر کانون گرد و غبار نیست/ آخرین وضعیت تالاب شادگان

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۴۴۹

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد که تالاب هورالعظیم دیگر کانون گرد و غبار نیست.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار که برای حضور در کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها به خوزستان سفر کرده درباره تداوم شرایط اقلیمی در خوزستان و احتمال تکرار طوفان‌های گرد و خاک مانند طوفان اهواز و بهمن 93 گفت: این مساله‌ای نیست که راحت آن را پیش‌بینی کنیم. من امیدواریم چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد و چنین طوفان‌هایی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش دستگاه‌های سنجش خوزستان تعداد روزهای هوای پاک و سالم در استان در حال افزایش است اما حرکت تدریجی است که علت آن وقوع طوفان‌های گرد و غبار است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره وضعیت تالاب هورالعظیم هم گفت: این تالاب دیگر کانون گرد و غبار نیست و تهدیدی محسوب نمی‌شود و این واقعیت غیرقابل انکار است. 70 درصد تالاب با تایید تصاویر ماهواره‌ای آبگیری شده که کارشناسان محیط زیست نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.

ابتکار ادامه داد: آبگیری این تالاب هورالعظیم خیلی مهمی بود. تالاب هورالعظیم حالا فرصتی برای معیشت مردم منطقه است.

وی درباره وضعیت تالاب شادگان نیز متذکر شد: می‌خواهیم وضعیت تالاب شادگان را مانند تالاب هورالعظیم تثبیت کنیم. در این‌باره یک کانال انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان را در دست اجرا داریم که امیدواریم تا اردیبهشت یا خرداد 96 به بهره برداری برسد و آب این کانال  به بخش‌های جنوبی تالاب شادگان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز