خبرگزاری کار ایران

در مراسم گرامیداشت روز پرستار؛

جهانگیری: پرستاری فقط یک شغل نیست/ دولت به مشکلات پرستاران واقف است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۰۴۱

معاون اول رییس جمهور گفت: پرستاری فقط یک شغل نیست بلکه نوعی مسئولیت‌شناسی اجتماعی و دغدغه داشتن نسبت به درد و رنج جامعه است.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم گرامیداشت روز پرستار در سالن اجلاس سران اظهار داشت: اطمینان داریم هیچ‌کسی جز خداوند، نمی‌تواند پاداش ویژه‌ای به پرستاران که خدمات بزرگی را انجام می‌دهند، هدیه کند.

وی گفت: نیاز است برای کاهش دردها و رنج‌های مردم، گروه‌هایی که می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، مشارکت بیشتری کنند و نقش پرستاران در جامعه، به یقین ممتاز است البته با کمال تاسف باید بگوییم که علی‌رغم منزلت اجتماعی و سرمایه معنوی حرفه پرستاری، هنوز موفق نشده‌ایم مسائل مادی و کمبودهای شغلی این قشر عزیز و عظیم را به‌طور کامل برطرف کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: به این موضوع دلگرم هستیم که در جامعه زندگی می‌کنیم که قدردان و آگاه است نسبت به گروه‌ها و قشرهایی که برای آنها زحمت می‌کشند حتی اگر این قدردانی را به زبان نیاورند، در بزنگاه‌ها و مقاطع حساسی که لازم است مردم از یک گروه اجتماعی قدردانی کند، صحنه‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارند، حادثه تلخ آتش‌سوزی  پلاسکو، بهترین برای این مدعاست.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان شجاع و فداکار در دل و چشم ملت ایران، به عنوان قهرمانان ملی ظاهر شدند و اطمینان دارم همین احساسی که مردم در جامعه نسبت به این افراد فداکار دارند، نگاه و احساس این‌چنینی و حتی ممتازتر را نسبت به جامعه پرستاری دارند.

جهانگیری با بیان اینکه پرستاران در پیشگاه مردم سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی دارند، افزود: قدردان این سرمایه اجتماعی باشید و با توجه جدی به اخلاق حرفه‌ای و تقویت نهادهای علمی و تخصصی، می‌توانید به این سرمایه اجتماعی اضافه کنید.

معاون‌اول رییس‌جمهور گفت: پرستاری فقط یک شغل نیست بلکه نوعی مسئولیت شناسی اجتماعی و دغدغه داشتن نسبت به درد و رنج جامعه است و دولت قطعا به این موضوع واقف است و خوشبختانه وزیر توانا و مسئولیت شناس بهداشت، همواره در جلسات مختلف از ابتدای دولت تلاش کرد تا نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه ایفا کند. طرح تحول سلامت که با همت دکتر هاشمی و مسئولیت پذیری دکتر روحانی اجرا شد، به دنبال این بود که دولت با منابع و توان خود، منابع مورد نیاز حوزه سلامت را تامین کند و مردم رنج دیگری به جز رنج بیماری نداشته باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از یکی از بیمارستان‌های کرمان در عید سال93، گفت: در آن زمان مطالبات و مشکلات هزینه‌ای زیادی مانند تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی برای بیماران از خارج از بیمارستان وجود داشت اما در سال دوم اجرای این طرح، حتی یک مورد اعتراض هم از بیماران نشنیدم و احساس کردم این طرح بسیار موفق بوده و موجب افزایش رضایت‌مندی مردم ایران شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با مشکل کمبود منابع اعتباری روبرو شدیم، اظهار داشت: همه کشورهای نفت خیز که چنین طرحی هم در آنها اجرا نشده بود، با کاهش قیمت نفت، با بحران‌های مالی و بودجه ای روبرو شده بودند و تا چند 10 میلیون دلار از ذخایر ارزی خود برداشت کردند و تا دی‌ماه سال گذشته اجازه صدور بیش از یک میلیون بشکه نفت را نداشتیم اما به لطف خدا و با دستاوردهای برجام مانند افزایش قیمت و صادرات نفت، کشور شرایط بهتری یافت.

جهانگیری گفت: دولت به ملت تعهد داده طرح تحول سلامت باید به خوبی استمرار داشته باشد و کمترین تردیدی در اعضای دولت به ویژه رییس‌جمهور و وزیر بهداشت و بقیه وزارای مرتبط برای عقب‌نشینی از اجرای این طرح وجود ندارد. در هفته‌های اخیر در دولت حداقل سه جلسه به مسائل طرح تحول سلامت مربوط بوده است.

معاون‌اول رییس‌جمهور در ادامه افزود: در یکی از جلسات، موانع و مشکلات طرح تحول سلامت توسط وزیر بهداشت مطرح شد، در جلسه دیگری بیمه‌ها مشکلات خود را مطرح کردند و در دیگر جلسه، سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت طرح تحول سلامت ارائه داد و امیدواریم 8 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه به موقع نقد و پرداخت شود.

وی تاکید کرد: بنا شد هفته آینده رییس سازمان برنامه و بودجه و بقیه وزرای مرتبط جلسه‌ای برگزار کنند و تامین اجتماعی برای کمک کردن به طرح تحول سلامت، به‌طور جدی وارد شود.

جهانگیری با اشاره به مشکلات کادر درمانی در کشور گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تاکنون حوصله کردند و من از طرف دولت از تحمل آنها به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات‌شان از آنها تشکر می‌کنم و دولت حتما کمک خواهد کرد تا با سرعت زیادی این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز