خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه تالاب‌های معاونت محیط طبیعی:

برنامه مدیریت زیست‌بوم ۱۳ تالاب تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۳۴

رئیس گروه تالاب‌های معاونت محیط طبیعی از تدوین مدیریت زیست‌بوم ۱۳ تالاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرزو اشرفی‌زاده در نشست خبری روز تالاب‌ها گفت: شش تالاب انزلی، نی‌ریز و کمجان، هامون، شورگل، یادگارلو و دورگه‌سنگی در فهرست تالاب‌های در معرض خطر (مونترو) قرار دارد.

وی ادامه داد: شعار جهانی امسال کنوانسیون رامسر «تالاب‌ها برای کاهش خطر بلایای طبیعی» است و یکی از این بلایای طبیعی را می‌توان طوفان ریزگردها دانست، بنابراین امسال این مراسم در اهواز برگزار می‌شود و هدف آن ارتقا آگاهی در سطوح بالای مدیریتی است و به همین علت مقاماتی همچون نمایندگان مجلس، نماینده سازمان ملل و ... حضور دارند.

رئیس گروه تالاب‌های معاونت محیط طبیعی اظهار کرد: امسال نیز در این مراسم انتخاب قهرمان تالاب در سه سطح اجرایی، پژوهشی و مشارکت‌های مردمی را خواهیم داشت و یک محیطبان نمونه در زمینه تالاب‌ها نیز معرفی می‌شود.

اشرفی زاده با اشاره به مسابقه جهانی عکاسی تالاب‌ها گفت: این مسابقه برای افراد 18 تا 25 سال از تاریخ 12 تا 14 اسفند برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بحث معیشت پایدار مردم جوامع محلی کنار تالاب‌ها، توضیح داد: برای 13 تالاب برنامه مدیریت زیست‌بوم تهیه کرده‌ایم که در آن این مساله در نظر گرفته شده‌است.

رئیس گروه تالاب‌های معاونت محیط طبیعی از افتتاح ساختمان محیط‌بانی در کنار تالاب شادگان خبر داد و افزود: در روز جهانی تالاب‌ها پورتال تالاب‌های کشور که یک بانک اطلاعاتی است، بارگزاری می‌شود.

در ادامه این نشست ابوالفضل آبشت، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: در سالیان اخیر بحران‌های طبیعی در عرصه اقلیم دوبرابر شده‌است.

وی ادامه داد: بهره‌وری آب در بخش کشاورزی ما تنها 20 درصد است در حالی که باید این بهره‌وری را بالا ببریم، در این راستا برای مثال در 3 سال گذشته در روستا‌های اطراف دریاچه ارومیه اقداماتی صورت گرفته تا حدود 35 تا 40 درصد صرفه جویی داشته‌ باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز