خبرگزاری کار ایران

پرونده سقوط جرثقیل در مکه مختومه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۷۰۹

دادگاه عربستان پرونده سقوط جرثقیل در مکه مکرمه که منجر به کشته شدن ۱۱۱ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام شد را مختومه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، دادگاه عربستان سعودی پرونده سقوط جرثقیل در مکه مکرمه و در اثنای مراسم حج که منجر به کشته شدن ۱۱۱ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام شد را با متهم شمردن ۱۳ نفر در این حادثه مختومه اعلام کرد.

پیش‌‌تر مقام‌های عربستان سعودی سقوط جرثقیل را در پی وزش شدید باد اعلام کرده بودند که بعدها و در سایه فشارهای بین‌المللی عدم رعایت استاندارد‌های لازم برای نصب جرثقیل و خطای انسانی توسط شرکت «بن لادن» (متعلق به خانواده اسامه بن لادن، سرکرده پیشین و معدوم القاعده) که مسئول پروژه توسیع مسجدالحرام بود، علت این حادثه اعلام شد.

افراد متهم شده در این پرونده شامل ۶ تبعه عربستانی، دو تبعه پاکستانی، یک فلیپینی، یک تبعه امارات متحده عربی و یک کانادایی می‌شود که دادگاه عربستان سعودی از افشای نام این افراد خودداری کرده است.

رسیدگی به پرونده سقوط جرثقیل در مکه مکرمه پس از هشت ماه تحقیقات آغاز شد.

در رابطه با این پرونده ۱۴ نفر به اتهام سهل‌انگاری، نادیده گرفتن امور ایمنی و آسیب رساندن به اموال عمومی و بدون ذکر کشته شدن ۱۱۱ حاجی در پی سقوط جرثقیل به دادگاه فراخوانده شدند که بدون افشای جزئیات ۱۳ نفر از این افراد متهم شناخته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز