خبرگزاری کار ایران

سرپرست دادسرای جنایی تهران:

با پایانِ بحران؛ پرونده‌ای برای مقصران حادثه تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۴۴۹

سرپرست دادسرای جنایی تهران اظهار کرد: بعد از عبور از بحران، پرونده‌ای تشکیل شده و مقصر یا مقصران احتمالی مشخص می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در نشست خبری بررسی حادثه پلاسکو گفت: بعد از کشف چهار جسد آثار روی پیکرها نشان از این داشت که این افراد در روز پنجشنبه فوت کرده‌اند.

وی افزود: در روز نخست بهنام میرزاخانی در بیمارستان فوت کرد. در بامداد روز دوم دو پیکر از زیر آوار شناسایی شدند و در بامداد امروز پیکر 3 نفر در تاسیسات ساختمان پلاسکو در محل تونل کویتی‌ها کشف شد.

قاضی شهریاری ادامه داد: علاوه بر فساد نعشی پیشرفته، آثار ضربه آوار بر بدن‌های مکشوفه وجود داشت. همچنین در این مدت تا جایی که امکان داشت مجوز قضایی برای انتقال اموال کسبه ساختمان‌های اطراف صادر شد.

وی همچنین از بررسی ایمنی پاساژ کویتی‌ها و پشت پاساژ پلاسکو در روزهای اخیر توسط 3 کارشناس سازه خبر داد تا پس از تایید ایمنی این ساختمان‌ها، مالکان بتوانند به محل کار خود مراجعه کرده تا اموال و اسناد خود را جابه‌جا کنند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران درمورد مشخص شدن مقصران حادثه اظهار کرد: بعد عبور از بحران پرونده‌ای تشکیل شده و مقصر یا مقصران احتمالی مشخص می‌شوند اما اکنون گمانه‌زنی برخلاف فرمایش رهبری و هم براساس امکانات مقدور نیست.

50 درصد آواربرداری انجام شده است

در ادامه این نشست علیرضا جاوید (معاون فنی شهرداری تهران) گفت: 50 درصد آواربرداری انجام شده است و در دو مرحله کشف اجساد را در دستور کار قرار دادیم، اول در زمان آواربرداری و سپس در مرحله انتقال نخاله‌ها به زمین هفت هکتاری در خیابان خیام؛ تا متخصصان با دستگاه‌های پیشرفته و سایر امکانات یکبار دیگر مساله کشف جسد را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه آوار با دقت جابجا می‌شود تا  به اجساد صدمه‌ای وارد نشود، اظهار کرد: آقای قالیباف قول داد ظرف پنج روز از فاز بحران عبور کنیم که با مدیریت فشرده سه روزه از این مرحله بحران عبور کردیم.

مسعود قادی پاشا (مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران) نیز اظهار کرد: در معاینه اجسادی که بامداد امروز دوشنبه بیرون آورده شده؛ منواکسید کربن در خون نبود و همچنین آثار دود در مجاری تنفسی کشف نشد که نشان می‌دهد زمان مرگ با زمان حادثه همخوانی دارد.

وی افزود: شش پیکر در اختیار اداره کل پزشکی قانونی استان تهران قرار گرفته و از ۴ خانواده متوفقیان نمونه DNA اخذ شده که این افراد غیر از آتش‌نشان هستند.

وی ادامه داد: جسد پس از مرگ شروع به سرد شدن می‌کند اما اینکه اظهارنظر شده، جسد گرم بوده، به این دلیل است که جسد در محیطی با دمای بالا قرار داشته است و این گرم بودن نشان دهنده این نیست که آنها چند ساعت قبل زنده بوده‌اند.

قادی پاشا تاکید کرد: زمان فوت این افراد با زمان حادثه همخوانی دارد از این رو درخواست دارم در موارد تخصصی اجازه دهند تا پزشکی قانونی اعلام نظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز