خبرگزاری کار ایران

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران:

در ساختمان پلاسکو 507 واحد وجود داشت/ شهرداری اختیار قانونی برای پلمپ ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۴۴۰

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: در ساختمان پلاسکو 507 واحد داشتیم که تعداد 4 عدد از این واحدها اداری بودند و تعدادی هم انبار وجود داشته است.

علیرضا جاوید (معاون فنی عمرانی شهرداری تهران) در نشست خبری ستاد بحران ساختمان پلاسکو در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه چرا سعی می‌شود ساختمان پلاسکو را باتوجه به اینکه این ساختمان معروف به پاساژ پلاسکو بود، واحد کارگاهی معرفی کنند، گفت: باید توجه داشت که تنها در طبقات اولیه این ساختمان امکان تجارت وجود داشت و عملا در طبقات بالا واحدهای تولیدی مستقر بودند.

وی در ادامه سوال خبرنگار ایلنا به این اینکه آیا تفکیکی در خصوص واحدهای تجاری و تولیدی وجود دارد، گفت: ما در ساختمان پلاسکو ۵۰۷ واحد داشتیم که تعداد ۴ عدد از این واحدها اداری بودند و تعدادی هم انبار وجود داشته است.

همچنین مهدی ذاکری (رئیس شورای اطلاع‌رسانی شهرداری تهران) در رابطه با اینکه شهردار تهران پیش از این اعلام کرده بود؛ برای جلوگیری از بیکاری کارگران این ساختمان را پلمپ نکرده، بیان کرد: شهرداری از لحاظ قانونی اختیاری برای پلمپ مرکزی ندارد و فقط مجوز پلمپ ساختمان‌های بدون سیستم ایمنی را طلب می‌کند. آقای قالیباف مدتی‌ست در تلاش است تا مجوز پلمپ بازار موبایل علاءالدین و همچنین ساختمان آلومنیوم و همچنین ۱۰۵ مرکز کارگاهی و تولید را اخذ کند.

ذاکری در ادامه با اشاره به قانون کار خاطرنشان کرد:‌ مواد ۸۵ تا ۱۰۵ قانون کار آمده است این اجازه به وزارت کار داده‌ شده تا در واحدهایی که کسب و کار وجود دارد با توجه به شرایط موجود می‌تواند؛ دستور پلمپ را صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز