خبرگزاری کار ایران

مرتضی طلایی:

لزوم اجبار بیمه برای مراکز تجاری و ساختمان‌های بلندمرتبه/ در حادثه پلاسکو به شیوه‌های مختلف سعی در متهم نشان دادن شورا داشتند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۹۹۳

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : تجهیز ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران با یکصد و یا دویست میلیارد تومان حل نمی شود و دولت و مدیریت شهری باید به طور اساسی به این موضوع ورود کنند.

به گزارش ایلنا، مرتضی طلایی در سیصد و بیست و دومین جلسه شورا با اشاره به حواشی که بعد از حادثه ساختمان پلاسکو رخ داد گفت : دیروز آقای حقانی به ماده 55 قانون شهرداری اشاره کردند و اینکه شهرداری در چنین مواقعی وظایفی بر عهده دارد . این در حالی است که این ماده قانونی مربوط به سال ها پیش می شود . در بند 14 این ماده آورده شده اتخاذ تدابیر لازم برای خطراتی مانند سیل و زلزله و رفع خطرهایی مانند دیوار های شکسته در معابر عمومی و پر کردن چاله ها و چاه ها و جلوگیری از سقوط هر نوع اشیا از بالکن ها و دیوار های مشرف به معابر عمومی که افتادن آن موجب خطر می شود با شهرداری ها است . حال سوال من این است که آیا با این قانون می توان امروز مسائل شهر را حل و فصل کرد ؟

طلایی خاطر نشان ساخت در این راستا پیشنهاد می شود اصلاح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی صورت گیرد و در قالب یک طرح دو فوریتی قانون و موادی را که شهرداری نمی تواند در آن ورود کند اصلاح نماید.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود : حادثه ساختمان پلاسکو یک هشدار بود و اینکه باید از آن درس بگیریم، در این راستا پیشنهاد می کنم که به تبع این حادثه مدیریت شهری در تهران برنامه ریزی جامع و کامل و بلند مدتی در جهت آموزش در موضوعات ایمنی داشته باشد و در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی به کار گرفته شود.

طلایی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید به آن پرداخت اجبار بیمه برای ساختمان ها است. این امر نه به جهت خسارت گرفتن بلکه در جهت افزایش کیفیت ساختمان ها می باشد. زمان کنونی فرصت خوبی است که مراکز تجاری و بلند مرتبه را بیمه اجباری نماییم.

طلایی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد امنیت روانی برای شهروندان گفت: متاسفانه در مواقع بحران افکار عمومی به شیوه های مختلف در معرض امواج منفی قرار می گیرد. در حادثه پلاسکو به شیوه های مختلف سعی در متهم نشان دادن شورای اسلامی شهر تهران داشتند و اگر ورود صدا و سیما از همان دقایق اولیه نبود شاید امنیت روانی شهروندان بیشتر در معرض آسیب قرار می گرفت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به لزوم تجهیز شهر تهران از لحاظ ایمنی و مدیریت بحران گفت: ما تجهیزات متناسب با شرایط امروز تهران نداریم و با 100 میلیارد و 200 میلیارد تومان هم درست نمی شود پس باید دولت و شهرداری به صورت اساسی در بحث تجهیز ات ایمنی وارد شوند. لزوم تجهیز ستاد های بحران نیز یک امر ضروری است و حال که اهتمامی در نوسازی بافت های فرسوده نیست لااقل در تجهیز ستاد های مدیریت بحران اقدام شود.

وی همچنین یاد آور شد: مدیریت یکپارچه برای شهر نیز یک امر واجب و لازم است در این صحنه تصور کنید اگر بارزه های شخصیتی آقای قالیباف و سابقه وی نبود تکلیف مدیریت بحران چه می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز