خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پزشک قانونی کشور در جمع خبرنگاران::

13 خانواده برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۴۰

رئیس سازمان پزشک قانونی کشور از مراجعه 13 خانواده برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: آزمایش DNA برای خانواده‌ها کاملاً‌ رایگان خواهد بود.

احمد شجاعی (رئیس سازمان پزشک قانونی کشور) که در محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو حضور پیدا کرده، درخصوص بررسی‌های صورت گرفته برای شناسایی پیکر آتش‌نشان‌های مفقود شده در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی اجساد با توجه به اینکه اکثر این اجساد غیرممکن است لذا آموزش DNA توسط پزشکی قانونی آغاز شده است.

شجاعی با اشاره به آزمایشات DNA ادامه داد: ما با توجه به اینکه خانواده‌های آتش‌نشانان و همچنین مفقودین به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، با انجام آزمایش DNA و نمونه‌برداری از خانواده‌ها بانکی را برای شناسایی پیکر آتش‌نشاشان فوت شده تشکیل داده‌ایم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به مراجعه خانواده‌های آتش‌نشانان و همچنین شهروندان مفقود شده؛ خاطرنشان کرد: تاکنون 13 خانواده برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از بین این 13 خانواده تنها دو خانواده غیرآتش‌نشان بوده‌اند. سازمان آتش‌نشانی برای انجام آزمایش DNA از خانواده آتش‌نشانان، محلی را برای انجام آزمایش DNA در تقاطع خیابان آزادی و خیابان میمنت درنظر گرفته است تا بتوانند با مراجعه به این مرکز نمونه‌برداری DNA انجام دهند.

شجاعی درخصوص اینکه چه مدت طول می‌کشد تا اجساد شناسایی شوند؛ بیان کرد: باتوجه به تشکیل بانک DNA ما ظرف مدت یک هفته می‌توانیم اجساد را شناسایی کنیم. دو پیکر آتش‌نشانی که تاکنون از زیر آوار بیرون کشیده شدند، توسط همکارانشان شناسایی شدند ولی باتوجه به اینکه آزمایشات DNA به اتمام نرسیده است؛ ما نمی‌توانیم آخرین نتایج را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: خانواده از دست‌رفتگان شهروندان مفقودی می‌توانند با مراجعه به مراکز قضایی و آگاهی؛ از آخرین اطلاعات به دست آمده استفاده کنند و آزمایش DNA برای خانواده‌ها کاملاً‌رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز