خبرگزاری کار ایران

/این خبر به‌روز رسانی می‌شود/

کشف چهارمین پیکر از زیر آوار پلاسکو/ تعداد مصدومان به ۱۹۴ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۰۹

"فاجعه پلاسکو" در چهارمین روز با کشف چهارمین جسد از زیر آوار همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجلال ملکی که با شبکه‌خبر گفت‌وگو می‌کرد؛ درباره آخرین اقدامات انجام شده برای آواربرداری فاجعه پلاسکو اظهار کرد: از ساعت 4 بامداد بسیاری از کارشناسان تلاش کردند سازه‌های آهنی را از طریق لیزر برش بدهند تا کار را سبک‌تر کنند ولی کار سختی است. تا آخرین لحظات با نظر کارشناسان و صاحب‌نظران تلاش شد زیر سازه‌های آهنی را خالی کنیم تا آنها را بیرون بکشیم.

ملکی متذکر شد: مشکل عمده سازه‌ها و تکه‌های سنگین آهن است. حتی نیروهای امدادی تلاش‌ کردند با کمک قیچی‌های غول‌پیکر این سازه‌ها و آهن‌ها را برش بزنند تا کار را برای آواربرداری سبک‌تر کنند که این تلاش‌ها در قسمت‌های دیگر ساختمان پلاسکو هم همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره اینکه آیا نیروهای امدادی توانسته‌اند به نتایجی در بخش موتورخانه ساختمان برسند، اظهار کرد: برخی از کسبه محل مناطقی را مطرح می‌کردند که اگر اینجا در حدود یکی دو متر حفاری شود، به زیر زمین ساختمان راه پیدا خواهیم کرد. در حضور آنها نه تنها دو متر بلکه نزدیک به پنج الی شش متر حفاری شد اما با بن‌بست‌ مواجه شدیم. در بررسی‌ها به مسیرهای جدیدی دست یافتیم که باید این مسیرها بررسی شود و در صورتی که به نتیجه نهایی برسیم، اقدام به حفاری خواهیم کرد.

 07:15/ فضا بازتر شد، آواربرداری سرعت گرفت

"فاجعه پلاسکو" به چهارمین روز خود رسیده و تلاش امدادگران برای آواربرداری همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد امروز پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

نیروهای امدادی تا ساعت‌های پایانی روز گذشته و بامداد امروز آهن‌آلات و سازه‌های سنگین را با کمک کامیون‌ها از منتطقه حادثه خارج کرده‌اند تا بر خلاف روزهای گذشته امروز کار آواربرداری سرعت بیشتری به خود بگیرد. در حال حاضر نیروهای حاضر در صحنه توسط کامیون‌ها و با کمک بیل‌های مکانیکی در حال انتقال آوار، خاک، بتن و میلگرد‌ها هستند و فضا بازتر شده و همچنین بارگیری هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا روند آواربرداری تسریع شود.

8:13/ آغاز عملیات آواربرداری از جبهه‌‌ غربی/ امیدواریم امروز به پیکر شهدا برسیم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به دسترسی به جبهه غربی ساختمان پلاسکو اظهار امیدواری کرد به پیکر شهدا و مفقودشده‌ها برسند.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 8 صبح شبکه خبر درباره آخرین وضعیت آواربرداری فاجعه پلاسکو اظهار کرد: کماکان عملیات آواربرداری از جبهه جنوبی و شرقی ادامه دارد. با انتقال سازه‌های سنگین که مانع آواربرداری شده بود روند پیشرفت کار سرعت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات از ساعت‌های ابتدایی بامداد امروز به جبهه غربی هم دسترسی پیدا کردند و با احتیاط و سرعت لازم در حال آواربرداری هستند تا به مفقود شده‌ها و پیکر شهدای این حادثه برسیم. همچنین دو دستگاه لودر هم اضافه شده تا روند آواربرداری تسریع شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی متذکر شد: لازم است از همه هموطنان عزیز که این چند روز با ابراز همدردی و همچنین تشکیل کمپین‌ها ما را دعا و یاری کردند تشکر ویژه‌ای داشته باشم. همچنین هیاتی از هموطنان عزیز با لباس‌های مشکی به محل حادثه آمدند و عزاداری کردند و رفتند که البته از هموطنان عزیز خواهش می‌کنم از چنین کارهایی خودداری کنند تا نیروهای امداد و نجات به کار خود ادامه دهند.

ملکی درباره میزان آوار برداشته شده در این چند روز نیز گفت: البته آواربرداری لحظه به لحظه ادامه دارد و برای تخمین میزان آواری که برداشته شده باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود. در حال حاضر 50 درصد آوارها جابجا شده‌اند که کار بسیار بزرگی انجام شده است.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو در ادامه گفت: همچنین جرثقیل‌های بزرگ هم محل حادثه را ترک کرده‌اند و فقط لودرها، کامیون‌ها و تانکرها در محل هستند تا روند آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود.

ملکی در پایان اظهار امیدواری کرد که نیروهای امداد و نجات امروز به پیکر شهدا و مفقود شده‌ها دست پیدا کنند.

09:00/ بازار کویتی‌ها هنوز آسیب ندیده‌است

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، پس از گذشت چهار روز از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو؛ ماموران آتش‌نشانی همچنان در حال تخلیه آوار باقی مانده از ساختمان پلاسکو هستند.

شواهد عینی نشان می‌دهد که قسمتی از ضلع شرقی ساختمان پلاسکو تا حدود زیادی تخلیه شده و ماشین‌های مکانیکی از قسمت شرق به غرب ساختمان در حال تخلیه آوار به‌جا مانده هستند.

بنا به گفته سخنگوی آتش‌نشانی به جز دو پیکری که روز قبل کشف شده است؛ هنوز هیچ پیکری از آتش‌نشانان مفقودی یافت نشده است.

شب گذشته ماموران آتش‌نشانی توانستند قسمتی از دیواره غربی ساختمان پلاسکو که روی آوار باقی مانده بود را تخلیه کنند و هم‌اکنون در حال تلاش برای تخریب باقی مانده این دیوار هستند.

بازار کویتی‌ها که ساختمان مجاور غربی ساختمان پلاسکو است؛ هنوز آسیب جدی ندیده است.

10:14/ پیشنهاد دفن شهدای آتش‌نشان در قطعه شهدای منا

حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور در محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت:‌ما تلاش می‌کنیم علاوه بر امکاناتی که خود سازمان آتش‌نشانی به شهدای آتش نشان ارائه خواهد داد ما هم در بنیاد شهید امکاناتی را در اختیار خانواده شهدای آتشن‌شان قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد دادیم که شهدای آتش‌نشان در قطعه 50 بهشت زهرا که مربوط به شهدای منا است، دفن شوند، هرچند که خود آتش‌نشان‌ها قطعه مجزایی برای دفن آتش‌نشانان فوت شده دارند.

10:02/ کشف یک کپسول آتش‌نشانی و یک ماسک در زیر آوار پلاسکو

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، آتش‌نشانان دقایقی قبل یک کپسول آتش‌نشانی و یک ماسک در ضلع غربی مجاور پاساژ کویتی‌ها پیدا کردند.

گفتنی است عملیات آواربررداری همچنان در روز چهارم حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو ادامه دارد و تا کنون پیکر دو شهید آتش‌نشان از زیر آوار بیرون آمده است.

10:47/ افزایش تعداد مصدومان حادثه پلاسکو به 170 نفر

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگرا ایلنا؛ در ارتباط با آخرین آمار مصدومان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: تاکنون 170 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که از این تعداد 42 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: 128 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند و 3 نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

11:15/ تقدیر دانش‌آموزان از آتش‌نشانان

حدود 20 نفر از دانش‌آموزان هنرستان صنعتی شهید بهشتی تهران با نثار گل از زحمات آتش‌نشانان تشکر کردند.

این دانش‌آموزان پلاکاردهایی را مبنی بر قدردانی از آتش‌نشانان همراه داشتند. مربیان و مسئولان این دانش‌آموزان نیز با آنها همراه بودند که در زمان تقدیر از آتش‌نشانان دست آتش‌نشانان را می‌بوسیدند.

11:25/ هویت پیکر دو آتش‌نشان شهید مشخص شد

مسعود قادی‌پاشا (مدیرکل پزشک قانونی استان تهران) درگفت‌وگو با خبرنگارایلنا؛ درباره آخرین وضعیت احراز هویت شهدای آتش‌نشان با بیان اینکه درحال حاضر معاینات و اقدامات تخصصی انجام شده است؛ گفت: به نظر می‌رسد هویت این دو پیکر برای معاونت نیروی انسانی شهرداری تهران محرز است.

وی ادامه داد: منتظریم این معاونت هماهنگی لازم را انجام داده تا خانواده این دوشهید برای تشخیص هویت به مرکز تشخیصی آزمایشی کهریزک مراجعه کنند.

قادی پاشا تاکید کرد: با شناسایی این دوشهید توسط خانواده؛ نیازی به انجام آزمایش ‌DNA نخواهد بود.

11:40/ دیوار ضلع غربی پلاسکو جدا شد/ آتش پنهان در زیر آوارها همچنان شعله‌ور است

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: دیوار ضلع غربی که بین پاساژ کویتی‌ها و پلاسکو بود، طی عملیات موفقیت‌آمیز تخریب شد.

سیدجلال ملکی با اشاره به اینکه دود زیرآوارها حاکی از این است که در لایه‌های زیرین آوار هنوز آتش وجود دارد و جمعی از اجناس زیرزمین که به صورت انبار نخ و پارچه بوده است، آتش سطح آنها را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: هر بخش از آوارها جابه‌جا می‌شود، هوا زیرآنها پخش شده و آن بخش شعله‌ور می‌شود. آتش‌نشانان ما هرکجا که شعله‌ای پیدا کنند سریعا به اطفاء آن می‌پردازند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو اظهار کرد: ضلع شرقی و جنوبی بخش آواربرداری تقریبا به طور کامل به اتمام رسیده است همچنین یک دیوار به جا مانده از ضلع غربی داشتیم که فاصله بین پاساژ کویتی‌ها و پلاسکو بود. این دیوار نیمه شکسته شده بود و احتمال سقوط ساختمان وجود داشت.

ملکی بیان کرد: امروز در یک عملیات حساس دیوار ضلع غربی را جدا کردیم و در حال حاضر مشغول خرد کردن قطعات و دور کردن آن از محل هستیم.

11:50/ 13 خانواده برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند

احمد شجاعی (رئیس سازمان پزشک قانونی کشور) که در محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو حضور پیدا کرده، درخصوص بررسی‌های صورت گرفته برای شناسایی پیکر آتش‌نشان‌های مفقود شده در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه شناسایی اکثر این اجساد غیرممکن است؛ لذا آموزش DNA توسط پزشکی قانونی آغاز شده است.

شجاعی با اشاره به آزمایشات DNA ادامه داد: ما با توجه به اینکه خانواده‌های آتش‌نشانان و همچنین مفقودین به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، با انجام آزمایش DNA و نمونه‌برداری از خانواده‌ها بانکی را برای شناسایی پیکر آتش‌نشاشان فوت شده تشکیل داده‌ایم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به مراجعه خانواده‌های آتش‌نشانان و همچنین شهروندان مفقود شده؛ خاطرنشان کرد: تاکنون 13 خانواده برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از بین این 13 خانواده تنها دو خانواده غیرآتش‌نشان بوده‌اند. سازمان آتش‌نشانی برای انجام آزمایش DNA از خانواده آتش‌نشانان، محلی را برای انجام آزمایش DNA در تقاطع خیابان آزادی و خیابان میمنت درنظر گرفته است تا بتوانند با مراجعه به این مرکز نمونه‌برداری DNA انجام دهند.

شجاعی درخصوص اینکه چه مدت طول می‌کشد تا اجساد شناسایی شوند؛ بیان کرد: باتوجه به تشکیل بانک DNA ما ظرف مدت یک هفته می‌توانیم اجساد را شناسایی کنیم. دو پیکر آتش‌نشانی که تاکنون از زیر آوار بیرون کشیده شدند، توسط همکارانشان شناسایی شدند ولی باتوجه به اینکه آزمایشات DNA به اتمام نرسیده است؛ ما نمی‌توانیم آخرین نتایج را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: خانواده از دست‌رفتگان شهروندان مفقودی می‌توانند با مراجعه به مراکز قضایی و آگاهی؛ از آخرین اطلاعات به دست آمده استفاده کنند و آزمایش DNA برای خانواده‌ها کاملاً‌رایگان خواهد بود.

12:20/ به موتورخانه ساختمان پلاسکو دست‌ یافتیم/ هیچ پیکری نبود

ملکی (سخنگوی آتش نشانی تهران) درخصوص آخرین فعالیت‌های ماموران آتش‌نشانی در خصوص آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: با توجه به تونلی توسط ماموران‌آتش‌نشانی حفر شد به موتورخانه ساختمان دسترسی پیدا کردیم اما در موتورخانه هیچ جسدی یافت نشد.

وی در خصوص ادامه عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی برای کنار کشیدن آوارها بیان کرد: ما در حال حاضر تنها تمرکزمان را بر تخلیه آوار از سطح گذاشتیم.

12:25/ هیچ پیکر جدیدی نیافته‌ایم/زمان تشییع شهدای آتش‌نشان مشخص نیست

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره تشییع شهدای آتش‌نشان گفت: تا به حال هیچ خبری مبنی بر مشخص شدن زمان انجام مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان نداشته‌ایم، قطعا به محض دریافت چنین خبری این مساله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت یافتن پیکر شهدا و مفقودان گفت: تا به حال لوازم و متعلقات زیادی از این افراد پیدا شده است که به محض یافتن چنین مواردی محل را با حساسیت زیاد جستجو می‌کنیم اما تا به حال در هیچیک از این نقاط پیکر یا مفقودین را نیافته‌ایم.

12:27/ احتمال یافتن پیکر یک شهید آتش‌نشان/خبرنگاران و عکاسان به بیرون از محوطه هدایت شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، با افزایش احتمال یافتن پیکر شهدای آتش‌نشان، نیروی انتظامی، خبرنگاران، عکاسان، افراد عادی، کارگران شهرداری و ... را به خارج از محوطه هدایت کرد.

تنها نیروهای انتظامی و آتش‌نشانی اجازه حضور در محل دارند.

12:54/ تنها تجهیزات آتش‌نشانان مفقودی کشف شده‌است

جلال ملکی (سخنگوی آتش‌نشانی) در خصوص خبر کشف جسد پیکر آتش نشان در محل حادثه پلاسکو به خبرنگار ایلنا گفت: رسانه‌ها باید به این نکته توجه کنند چیزی که داخل کیسه زرد بود تنها تجهیزات کشف شده از آتش‌نشانان مفقودی است.

سخنگوی آتش‌نشانی در خصوص آخرین خبرهای ساختمان پلاسکو ادامه داد: به غیر از دو جسدی که در روزهای گذشته در محل حادثه کشف شد فعلا هیچ خبری مبنی براینکه پیکری در محل یافت شده اعلام نشده و مورد تایید ما نیست.

13:55/ روند آواربرداری بسیار خوب بوده‌است

ملکی (سخنگوی آتش‌نشانی) دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مثبت آواربرداری گفت: براساس آنچه که توسط مراجع انتظامی، قضایی و همچنین سایر ارگان‌ها اعلام شده؛ در حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو 25 نفر مفقود شده‌اند که به احتمال فراوان براساس تخمین‌های ما 10نفر آتش‌نشان هستند و 10 نفر نیز از مردم عادی و 15 نفر از کسبه در این ساختمان بودند که تاکنون جسد 2 نفر خارج شده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که پیکر 13 آتش‌نشان دیگر در آوارها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زمان پایان آواربرداری مشخص نیست؛ گفت: روند آواربرداری بسیار خوب بوده و هرچند ما قصد داریم کار در سریع‌ترین زمان انجام شود اما احتیاط و دقت عمل را به صورت جدی مدنظر داریم.

وی همچنین گفت: دادستانی اجازه تخریب ساختمان کناری را داده است اما ما تاکنون نیازی به این مسئله پیدا نکرده‌ایم.

12:15/ زیبا بروفه به محل آواربرداری ساختمان پلاسکو رفت

زیبا بروفه با اهدای گل و توزیع شیرینی در محل آواربرداری ساختمان پلاسکو حضور پیدا کرد و از زحمات تک‌تک آتش‌نشانان تقدیر کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران گفت: من امروز اگر اینجا آمده‌ام نه به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک انسان و یک شهروند وظیفه خود می‌دانستم که سهم کوچکی در راه تشکر و کمک به آتش‌نشانان بردارم.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم که این مشکل به زودی حل شود و اگر در راه آواربرداری کمکی از دست ما برنمی‌آید لااقل سنگ‌اندازی نیز نکنیم.

14:20/ کامیون‌های حاوی آوار به محوطه حفاظت شده منتقل می‌شوند

سردار اسکندر مومنی ضمن بازدید از محل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت: گاوصندوق‌ها اسناد و اموال کشف شده به آگاهی مرکز در خیابان وحدت اسلامی منتقل شده است علاوه بر آن همراه هر کامیونی که آوارها را جابجا می‌کنند؛ یکی از نیروهای ما حضور دارد و آن را به محوطه بزرگ و محافظت شده‌ای هدایت می‌کنند تا اموال مردم پس از آواربرداری از آنجا احصا شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم نباید نگران اموالشان باشند، در مورد محدودیت‌های ترافیکی گفت: تا اطلاع ثانوی محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد اما در اولین فرصت این محدودیت‌ها را کاهش خواهیم داد.

14:21/ مراجعه ۳۱۰ نفر از کارگران پلاسکو به اداره کار برای برقراری بیمه

 سیدتقی نوربخش در جریان بازدید از اداره کار منطقه جنوب غرب تهران، دستورات لازم را به منظور تسریع و تسهیل فرآیند برقراری بیمه بیکاری کارگران ساختمان پلاسکو صادر و خواهان حل مسائل و مشکلات کارگران در اسرع وقت شد.

گفتنی است؛ تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز سوم بهمن ماه،  ۳۱۰ نفر از کارگران ساختمان پلاسکو برای پیگیری روند برقراری بیمه بیکاری خود مراجعه کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بدو حادثه ساختمان پلاسکو درباره کارگران بیکار شده این مجتمع اعلام کرد: برای آنها که بیکار شدند تمهیداتی به منظور برقراری بیمه بیکاری برقرار شده است که می‌توانند به اداره کار جنوب غرب در خیابان سرهنگ سخایی مراجعه و تشکیل پرونده بدهند. کارکنان شعبه ٢٦ تامین اجتماعی تهران، در اداره کار غرب مستقر شده‌اند.

15:45/ جمع‌آوری نخاله‌ها در ضلع جنوبی آغاز شده‌است

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درمورد آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان پلاسکو گفت: عملیات با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است و جمع‌آوری نخاله‌ها در ضلع جنوبی آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین آواربرداری در نیمه غربی همچنان ادامه دارد.

15:58/ آتش‌نشانان سراسر کشور از حرکت به سمت تهران خودداری کنند

سازمان آتش نشانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و همکاران گرامی آتش‌نشانی سراسر کشور می‌رساند؛ نظر به ازدحام جمعیت در محل حادثه ساختمان پلاسکو که باعث کند شدن امر امدادرسانی می‌شود، خواهشمند است از حرکت به سمت تهران جهت همکاری امر مذکور خودداری نمایید.

لازم به ذکر است؛ در صورت هرگونه نیاز (نیروی انسانی، تخصصی، تجهیزانی و...) اطلاع رسانی مناسب از طریق سایت رسمی این سازمان به آدرس www.۱۲۵.ir و کانال تلگرامی به آدرس @TFD۱۲۵ و زیرنویس شبکه‌های تلویزیونی و بخش‌های خبری صورت خواهد گرفت.

در پایان از ابراز همدردی و احساس مسئولیت همه هموطنان عزیز و همکاران گرامی تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.

17:22/ خبرنگاران و عکاسان از ساعت 16 بیرون از محل حادثه هستند/ آواربرداری سرعت گرفته است

به گزارش مستقر ایلنا در محل حادثه پلاسکو، با توجه به اینکه تنها ساعاتی تا پایان چهارمین روز از آواربرداری ساختمان پلاسکو باقی مانده، جنوب شرقی ساختمان پلاسکو توسط ماموران آتش‌نشانی آوارها تخلیه شده و برداشت آوارها سرعت گرفته است.

باتوجه به آخرین گزارش سخنگوی مدیریت بحران از وضعیت پیدا شدن پیکرهای آتش‌نشان، تاکنون 2 پیکر از زیر آوار بیرون آورده شده است. همچنین رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در محل حادثه پلاسکو به این نکته اشاره کرد که دو پیکر پیدا شده در محل حادثه توسط آتش‌نشان‌ها شناسایی شده اما تا اتمام آزمایش‌های دی ان ای نمی‌توانیم خبری در این خصوص ارائه دهیم و آنها را معرفی کنیم.

نیروی انتظامی حدود ساعت 16 خبرنگاران و همچنین عکاسان از محل حادثه دور کردند و اکنون خبرنگاران پشت درب ورودی محل حادثه هستند و منتظرند دستور ورود صادر شود.

18:00/ گاوصندوق پیدا شده متعلق به بانک نیست

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل حادثه پلاسکو؛ پس از پیدا شدن یک گاو صندوق عظیم جسته در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو، سخنگوی مدیریت بحران درخصوص کشف گاو صندوق عظیم الجثه که گمان برده می‌شود متعلق به بانک تجارتی است که در ساختمان پلاسکو واقع شده بود؛ به خبرنگار ایلنا گفت: آنچه مشخص است این گاو صندوق متعلق به بانک تجارت نیست.

وی افزود: تا کسب اطلاعات آخر درباره مالکیت این گاو صندوق نمی‌توان در خصوص آن اظهارنظر کرد.

18:05/ یک دستگاه کپسول اطفای حریق کشف شد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به محل حادثه پلاسکو؛ یک دستگاه کپسول اطفای حریق که متعلق به آتش‌نشانان مفقودی است در ضلع جنوب غربی توسط آتش‌نشانان کشف کردند.

فعالیت آتش‌نشانان برای یافتن اجساد قربانیان حادثه پلاسکو همچنان ادامه دارد.

18:24/ احتمال کاهش محدودیتِ ترافیکی پلاسکو از فردا عصر/ در دیگر نقاط پایتخت مشکل امیتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت، اظهار داشت: لحظاتی پیش جلسه‌ای درباره تمهیدات ترافیکی در روزهای آتی داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که محدودیت‌های ترافیکی را تغییر داده شود.

وی با اشاره به اینکه از عصر فردا در صورتی که بار ترافیکی کشش داشته باشد آن را کاهش دهیم، افزود: تا عصر فردا محدودیت‌های ترافیکی اطراف ساختمان پلاسکو مانند امروز خواهد بود اما در صورتیکه محدودیت‌ها تغییر کند آن را از طریق رسانه‌ها  اعلام خواهیم کرد.

رئیس پلیس پایتخت ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون آواربرداری و تخلیه آوار اولویت محسوب می‌شود، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا امکان تردد شهروندان در معابر نیز فراهم شود و محدودیت‌های ترددی آن ها کاهش پیدا کند اما باز همانطور که گفتم، اولویت نخست ما فراهم شدن امکان تردد خودروهای امدادی و خودروهای سنگین است.

ساجدی‌نیا با بیان این مطلب که مشکل امنیتی در دیگر نقاط پایتخت وجود نداشته و است، گفت: ماموران ما در دیگر نقاط پایتخت همچون گذشته حضور دارند و به وظایف خود عمل می‌کنند.

28:59/ تعداد مصدومان ساختمان پلاسکو به 175 نفر رسید

سخنگوی اورژانس تهران درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: چند نفر دیگر از افرادی که در محل حادثه مشغول فعالیت هستند به دلیل مصدومیت به اورژانس مراجعه کردند که به این ترتیب آمار مصدومان به 175 نفررسید.

وی ادامه داد: این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند.

22:15/ افزایش آمار مصدومان به ۱۸۷ نفر

سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه آمار مصدومان آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو به ۱۸۷ رسید، گفت: از این تعداد ۴۲ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ۳۹ تن پس از مداوا ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ نفر از مصدومان حادثه در بیمارستان بستری هستند.

194 نفر در فاجعه ساختمان پلاسکو درمان شدند/ سه نفر همچنان در بیمارستان

پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ۱۹۴ نفر در حادثه پلاسکو تحت درمان قرار گرفتند که ۱۵۰ نفر از آنها در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۴ نفر برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند که ۴۰ نفر از آنها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه بهنام میرزاخانی آتش‌نشان فداکار دو روز پیش در بیمارستان شهید مطهری تهران به دلیل شدت سوختگی به شهادت رسید اما در حال حاضر فقط ۳ نفر از آتش نشانان مصدوم در بیمارستان‌های تهران بستری هستند.

00:00 /کشف یک پیکر جدید از زیر آوارهای پلاسکو/پیکر متعلق به یک غیرآتش‌نشان است

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین دقایق از چهارمین روز وقوع حادثه پلاسکو یک پیکر از زیر آوارها بیرون آورده شد. به گفته نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه پیکر کشف شده از شهروندان عادی و غیرآتش‌نشان است. هنوز هویت پیکر کشف شده اعلام نشده است.

کولیوند سرپرست اورژانس کشور با تایید این خبر به ایلنا گفت: پیکر ذکر شده از قسمت موتورخانه پلاسکو بیرون آورده شده است. بر این اساس تاکنون سه پیکر از زیر آوارها کشف شده است که پیکر دو نفر از آنها متعلق به نیروهای آتش‌نشانی است. با احتساب آتش‌نشانی که روز دو در اثر شدت آتش‌سوزی به شهادت رسید شمار شهدای آتش‌نشان این حادثه به سه شهید رسیده است.

 00:30/ چهارمین پیکر در حال خروج از زیر آوارهای پلاسکو است

در حالیکه دقایقی از تایید خبر خروج یک پیکر جدید از زیر آوارهای پلاسکو نمی‌گذرد، کولیوند سرپرست اورژانس کشور از کشف دومین پیکر از افراد غیر آتش‌نشان خبر داد.

به گزارش‌ ایلنا، در حالیکه دقایقی از تایید خبر خروج یک پیکر جدید از زیر آوارهای پلاسکو نمی‌گذرد، کولیوند سرپرست اورژانس کشور از کشف دومین پیکر از افراد غیر آتش‌نشان خبر داد. سرپرست اورژانس کشور این در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد که پیکر اول از موتورخانه ساختمان پلاسکو خارج شده و نیروهای امدادی در حال خارج کردن دومین پیکر از زیر آوارها هستند. بر اساس این گزارش احتمال کشف و خروج اجساد بیش‌تر از زیر آوارها تا ساعت‌های آینده نیز وجود دارد.

/این خبر بروزرسانی می‌شود/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز