خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی:

تلاش برای تشخیص هویت پیکر شهدای آتش‌نشان

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۴۱۱

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به پیکر دو آتش نشانی که بامداد امروز از زیر آوار بیرون کشیده شد، گفت: تیم های تشخیص هویت تمام تلاش خود را برای تعیین هویت این دو هموطن ایثارگر انجام می دهند.

به گزارش ایلنا، "افشین خارا" با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار داشت: تیم های تشخیص هویت و "دی وی آی" (بررسی تشخیص اجساد قربانیان حوادث) همیشه در هر حادثه ای ضمن حضور، آمادگی کامل و لازم را در هر شرایطی دارند.

وی با بیان اینکه محل نگهداری و شناسایی اجساد متعلق به پزشکی قانونی است و در اختیار ناجا نیست، افزود: تیم های ما با هماهنگی قضات، کار تخصصی خود را در سالن تشریح پزشکی قانونی انجام می دهند.

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا به پیدا شدن پیکر دو آتش نشان که بامداد امروز از زیر آوار بیرون کشیده شد، اشاره کرد و گفت: تیم های تشخیص هویت با انجام نمونه برداری تمام تلاش خود را برای شناسایی و تعیین هویت این دو هموطن ایثارگر انجام داده و هم اکنون در سالن تشریح پزشکی قانونی به صورت آماده باش هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: پیکر این عزیزان از طریق پزشکی قانونی با مراسم خاصی به مسئولان و خانواده های آنان تحویل داده خواهد شد.

خارا درباره فرایند نمونه برداری، گفت: موضوع احراز و تشخیص هویت، مسئله تخصصی است که با روش های گوناگونی از جمله اثر انگشت، چهره، مشخصات بیومتریک ، مشخصات ظاهری بر روی پوست، نقشه های دندان ، دی ان ای و ... افراد انجام می شود و این تبحر را فقط مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا و مراکز تابعه دارند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز