خبرگزاری کار ایران

/ این خبر به‌روز رسانی می‌شود/

کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۱۵۵

سخنگوی آتش‌نشانی گفت: نیروهای امدادی بخش‌هایی از اسکلت دیواره‌غربی را برش داده‌اند که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

با اینکه گروه‌های امداد و نجات همچنان مشغول آواربرداری هستند ولی حرارت بالای محل آواربرداری کار را سخت‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه‌های امداد و نجات که به صورت سه شیفته مشغول آواربرداری از محل وقوع حادثه هستند با مشکل حرارت بالای ناشی از سوختگی‌ها مواجه شده‌اند که کار عملیات را برای امدادگران سخت‌تر کرده است.

امدادگران در حال حاضر مشغول خارج کردن آوارها و بیرون بردن از محوطه هستند.

 همچنین تمام محدودیت‌های ترافیکی که عملیات بحران مصوب کرده امروز پا بر جا هستند تا آواربرداری زودتر انجام شود.

 07:00/ حضور وزیر کشور در صحنه

در ساعت ابتدایی امروز برخی مقام‌های کشوری در صحنه حادثه حضور یافته‌اند

به گزارش خبرنگار ایلنا، با آغاز سومین روز از فاجعه‌ پلاسکو مقام‌های کشوری در صحنه حادثه حضور یافته‌اند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمدباقر قالیباف شهردار و سید حسین هاشمی استاندار تهران هم‌اکنون در محل حادثه حاضر هستند و از نزدیک شاهد روند فعالیت و تلاش‌های امدادگران نجات هستند.

07:40/ بازدید رئیس‌جمهوری از محل حادثه

حسن روحانی رئیس جمهوری دقایقی پیش به محل وقوع فاجعه پلاسکو رفته تا از نزدیک تلاش‌ امدادگران را شاهد باشد. رحمانی‌فضلی وزیر کشور، علی ربیعی وزیر کار، قاضی‌زاده وزیر بهداشت، سید حسین هاشمی استاندار تهران، محمد نهاوندیان معاون رئیس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران، رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کنند. شهردار تهران در این دیدار درباره این حادثه و عملیات‌های امداد و نجاتی که تاکنون انجام شده توضیحاتی را به رئیس‌جمهوری ارائه کرد.

08:20/ کارگران آسیب‌دیده باید بیمه خود را دریافت کنند

رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با هموطنانی که بر اثر حادثه پلاسکو متوجه زیان جانی و مالی شده‌اند؛ گفت: این فاجعه هشدار جدی به همه مسئولان در خصوص امین‌سازی است.وی بابیان اینکه داشتن شهر امن بخشی از حقوق شهروندی مردم تلقی می‌شود، گفت: در این حادثه گروه‌های مختلف از آتشنشانان فداکار، امدادگران، تیم پزشکی و مسئولان برقرار نظم در هماهنگی  کامل فعالیت کردند.

وی با ابراز تاسف برای آتش‌نشانان زیر آوار مانده؛ گفت: هنوز هم امیدرواریم این افراد زنده باشند اما تمام آنهایی که در جریان این اتفاق جان خود را از دست داده‌اند در دل مردم زنده و جاودان باقی خواهند ماند.وی در ادامه بر تسریع در جریان علمیات آوار برداری و عادی‌سازی شرایط تردد در محدوده این حادثه تاکید کرد و گفت: از آنجا که این حادثه در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه تجاری و در نزدیکی ایام شب عید اتفاق افتاده است؛ ادامه آواربرداری ضرورت دارد.

وی از ضرورت حمایت از کارگران و سایر افرادی که در نتیجه حادثه پلاسکو به  کسب و کار آنها لطمه وارد شده؛ سخن گفت و افزود: کارگرانی که در نتیجه این حادثه شغل خود را از دست داده‌اند باید به بیمه بیکاری معرفی و در مقابل نیز باید از سوی بیمه خسارت زیان دیدگان این حادثه پرداخت شود.

رئیس‌جمهوری از هماهنگی کامل دولت با همه دستگاه‌های مربوطه ازجمله مجلس، قوه‌قضاییه، شهرداری و شورای شهر تهران برای جبران خسارت‌های ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد و از همدلی همه مردم کشور با قربانیان این حادثه قدردانی کرد.

روحانی افزود: مهم این است از این پس در همه مناطق مسکونی و تجاری سراسر کشور رعایت تمهدیدات ایمنی طوری جدی گرفته شود که دیگر شاهد تکرار چنین حادثه‌ای نباشیم.

رئیس‌جمهور همچنین درباره مسئله بافت فرسوده با یادآوری اینکه در اکثر شهرهای کوجک و بزرگ مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان بافت فرسوده وجود دارد؛ گفت: در این خصوص سازمان‌هایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت مسکن مشغول فعالیت هستند و امیدواریم بتوانیم در این خصوص میان کارآفرینان و بانک‌ها ارتباط برقرار کنیم تا با کمترین هزینه ممکن بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر را ایمن‌سازی کنیم.

کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

8:48/ برگزاری جلسه شورای شهر تهران و آتش‌نشانی

محمدحقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از برگزاری جلسه میان اعضای شورای اسلامی شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی برای بررسی حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد.

این جلسه هم اکنون در یکی از ساختمان های نزدیک محل حادثه در حال برگزاری است.

8:59/ وزیر کار: پرداخت مستمری بیکاری بدون تشریفات اداری/ارایه وام‌های کم‌بهره برای جذب دوباره کارگران

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در گفت‌وگو با شبکه‌خبر ضمن ابراز همدردی با تمامی قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو گفت: سازمان تامین اجتماعی آماده است تا در بحث حمایت از کارگرانی که در جریان این حادثه شغل خود را از دست داده‌اند، نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای افراد مشمول اقدام کند.

وزیر کار افزود: براین اساس تمامی کارگران بیمه شده‌ای که در جریان حادثه اخیر شغل خود را از دست داده‌اند؛ می‌توانند برای دریافت بیمه بیکاری از روز یکشنبه (سوم بهمن ماه) به اداره کار واقع در خیابان حافظ مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص برقراری هرچه سریعتر مقرری بیمه بیکاری این کارگران دستور اکید صادر شده است، در ادامه از تمهیدات دولت برای اشتغال مجدد این گروه از کارگران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه شب سال نو قرار داریم و بخشی از تولید کالاهای شب عید شهروندان در ساختمان پلاسکو انجام می‌شده است، در نظر داریم اعتباراتی را از طریق بانک رفاه برای اشتغال مجدد این کارگران اختصاص بدهیم.

ربیعی با بیان اینکه جزئیات این موضوع در روزهای آینده اعلام خواهد شد، از تصمیم دیگر دولت برای حمایت از کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو خبر داد و متذکر شد: در این رابطه بنا داریم تا از طریق اعطای وام‌های کم بهره (ارزان قیمت) به صاحبان کسب و کاری که بتوانند کارگران بیکار شده را مجددا استخدام کنند، روند بازگشت به کار حادثه دیدگان را تسریع کنیم.

ربیعی همچنین از مذاکراتش با استاندار تهران و رایزنی با صندوق کارآفرینی امید در جهت راه‌اندازی محلی در تهران برای احیای کارگاه‌های ویران شده ساختمان پلاسکو خبر داد و افزود: به منظور انجام کار‌های اساسی‌تر قصد داریم تا در ازای استقرار و راه‌اندازی دوباره هر چرخ خیاطی یا احیای هر فرصت شغلی دیگری که در آتش‌سوزی پلاسکو نابود شده است، وام‌های خُرد اختصاص دهیم.

وی در پایان از تقبل هزینه درمان مجروحان حادثه پلاسکو توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: برابر قوانین تمامی هزینه‌های مربوط به  درمان و نگهداری پس از درمان تمامی آسیب‌دیدگان این حادثه در اسرع وقت توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

9:05/ افزایش تعداد مصدومان به 119 نفر

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تعداد مصدومان حادثه آتش‌سوزی پلاسکو گفت: تعداد کل مصدومان به  ۱۱۹ نفر رسیده که از این تعداد 37 نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه 82 نفر از این مصدومان سرپایی درمان شدند، اظهار کرد: از کل انتقالی‌ها به بیمارستان‌ها فقط ۴ نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند. تعداد افراد فوت شده در بیمارستان ۱ نفر و افراد خارج شده از زیر آوار ۲ نفر است.

کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

9:20/ تردید در صحت دریافت سیگنال از محبوس‌شدگان

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با خبرهای پخش شده در مورد اینکه از تعدادی افراد زنده در زیر آوار سیگنالی دریافت شده‌است، گفت: بعید است که این اتفاق افتاده باشد و علاوه بر آن اعلام سیگنال نیز همواره به معنای وجود افراد زنده نیست.

10:00/ مسجدجامعی استعفای خود را پس گرفت

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: احمد مسجدجامعی در جلسه‌ای که داشته‌ایم عنوان کرده است که به خاطر حادثه پیش آمده در ساختمان پلاسکو تا پیگیری مساله و حل مشکلات استعفای خود را پس می‌گیرم.

10:10/ آخر هفته؛ پایان آواربرداری

کیانی(فرمانده میدان عملیات آواربرداری) گفت: 50 درصد عملیات آواربرداری تاکنون انجام شده و امیدواریم تا آخر هفته آواربرداری تمام شود.

10:30/ پزشکی قانونی درحال احراز هویت پیکر یکی از آتش‌نشانان شهید است

مسعود قادی پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه پیکر دو آتش‌نشان به پزشک قانونی استان تهران تحویل داده شده است، گفت: یکی از آنها پیکر آتش‌نشانی بوده که در بیمارستان مطهری به علت سوختگی شدید فوت شده است.

وی ادامه داد: پیکر دیگر متعلق به آتش‌نشانی است که از زیر آوار بیرون آمده و در اختیار کارشناسان تخصصی برای احراز هویت قرار گرفته است.

10:20/ آب و برق مورد نیاز منطقه تامین است

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت‌چیان با اشاره به دقایق ابتدایی حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو اظهارکرد: حدود 15 دقیقه بعد از شروع آتش‌سوزی همکاران بخش توزیع برق منطقه در محل حاضر شدند و ابتدا 5 پست اطراف برق‌شان قطع شد چراکه احتمال داشت با  آتش گرفتن شبکه حادثه گسترش پیدا کند.

او ادامه داد: به ترتیب با مانورهایی که انجام شد برق مورد نیاز ساکنین اطراف منطقه تامین شد همچنین برای انجام عملیات نیاز به برق سیار بود تا روشنایی لازم برای آواربرداری در شب و برق دستگاه‌های برش تامین شود که در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شد.

او با بیان اینکه ژانراتورها و پست‌های برق سیار را در منطقه فعال کرده‌ایم؛ گفت: هم‌اکنون تمامی ساختمان‌های اطراف برق دارند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد همچنین برق مورد نیاز برای عملیات آواربرداری و امدادرسانی تامین شده است.

وزیر نیرو درباره وضعیت آب منطقه گفت: از ابتدای شروع حادثه حدود 200 نفر از همکاران آبفای تهران در محل حاضر شدند تا در کار حفاری و نقب برای دسترسی به محل‌هایی که احتمال وجود افراد زیر آوار مانده بود، به آتش‌نشانان کمک کنند که این عملیات به دلیل احتمال تخریب بیشتر و گسترش حادثه متوقف شد.

او ادامه داد: از همان دقایق اولیه فشار آب منطقه افزایش یافت تا و 6 نقطه جدید برای تامین آب برای پاشیدن روی محل آتش‌سوزی فراهم شد همچنین تعداد قابل توجهی ماشین آلات سنگین مانند جرثقیل،‌ لودر و بیل مکانیکی در محل حاضر شد.

چیت‌چیان با اشاره به عمق فاجعه بیان کرد: این فاجعه بسیار دردناک بود و تمام شرکت‌های ذیربط و وابسته به وزارت نیرو برای کمک‌رسانی حاضر شدند؛ گفت: 28 نفر از همکاران آبقای منطقه در حال برشکاری بزرگ تیرآهن هستند تا امکان آواربرداری آسان‌تر شود.

او تاکید کرد: برق و آب منطقه تامین است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و برق و آب لازم برای آواربرداری نیز تامین شده است.

10:23/ پزشکی قانونی درحال احراز هویت پیکر یک آتش‌نشانان است

مسعود قادی پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه پیکر دو آتش‌نشان به پزشک قانونی استان تهران تحویل داده شده است، گفت: یکی از آنها پیکر آتش‌نشانی بوده که در بیمارستان مطهری به علت سوختگی شدید فوت شده است.

وی ادامه داد: پیکر دیگر متعلق به آتش‌نشانی است که از زیر آوار بیرون آمده و در اختیار کارشناسان تخصصی برای احراز هویت قرار گرفته است.

کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

10:33/ علائمی از زنده بودن محبوس‌شدگان دیده نمی‌شود

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه دستگاه‌های لازم و سگ‌های زنده‌یاب در محل حادثه حضور دارند؛ گفت: علائمی از زنده بودن محبوس شدگان تاکنون دیده نشده است.

وی در مورد علت افزایش دود در منطقه توضیح داد: دود به دلیل آتش نهفته است و در طی دو روز گذشته به صورت مداوم کم و زیاد شده است. افزایش میزان دود به این معناست که آواربرداری سرعت بیشتری داشته است.

11:10/ محدودیت‌های ترافیکی محل حادثه پلاسکو

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهماندار در مورد محدودیت‌های ترافیکی محدوده حادثه ساختمان پلاسکو گفت: از سمت غرب، از تقاطع حافظ – جمهوری، از سمت شمال از میدان فردوسی، از سمت جنوب از میدان امام خمینی و از شرق از چهارراه استقلال (مخبر) تا چهارراه استانبول محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود و این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد چگونگی دسترسی کسبه به آن منطقه توضیح داد: دسترسی پیاده به این محدوده باز است و مردم می‌توانند از پیاده‌روها عبور کنند.

11:15/ یک دستگاه اکسیژن آتش‌نشان یافت شد

آتش‌نشانان و ماموران مستقر در ساختمان پلاسکو پس از جستجو در ضلع جنوب غربی ساختمان پلاسکو؛ یک دستگاه اکسیژن آتش‌نشان پیدا کردند.

 12:24 /آمار آتش‌نشان‌های محبوس ۱۵ نفر

رئیس شورای شهر تهران آمار رسمی آتش‌نشان‌های محبوس را ۱۵ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران بعد از جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران که در محل حادثه ساختمان پلاسکو تشکیل شده بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تا این لحظه اجساد دو نفر از زیر آوار بیرون آورده شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار رسمی آتش‌نشانی، تعداد آتش‌نشان‌هایی که زیر آوار گرفتار شده‌اند، ۱۵ نفر است.

12:47/ پیکر سومین شهید آتش‌نشان از زیر آوار بیرون کشیده شد

به گزرش خبرنگار ایلنا؛ جلال ملکی گفت: عملیات آوار برداری و خاک برداری با سرعت و قدرت ادامه دارد، البته با احتیاط و دقت لازم انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه سومین پیکر شهید آتش نشان نیز از زیر آوار خارج شد، گفت: با قطعیت می‌توانم اعلام کنم مجموع مفقودین این حادثه حدکثر 25 نفر است که شانزده نفر از آنها آتش‌نشانان هستند و مابقی شهروندانی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

13:26/ شهادت ۱۶ آتش‌نشان قطعی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، ملکی؛ سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه پلاسکو اعلام کرد: شهادت ۱۶ آتش‌نشان مفقود شده قطعی است.

سخنگوی اورژانس تهران از افزایش آمار مصدومان به ۱۴۵ نفر خبر داد.

13:53/  افزایش آمار مصدومان به ۱۴۵ نفر

حسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام آمار 145 نفری مصدومان حریق در ساختمان پلاسکو گفت: 40 نفر به بیمارستان منتقل شده و 105 نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

14:19/مجوز تخلیه ساختمان‌های ضلع شرقی پلاسکو صادر شد

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مرتضی تورج؛ معاون دادستان تهران، مجوز تخلیه بناهای ضلع شرقی ساختمان پلاسکو  را صادر کرده است.      

14:50/ پلاسکو را دوساله می‌سازیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعیدی‌کیا با اشاره به حضور خود در محل حادثه ساختمان پلاسکو گفت: ما این ساختمان را طی دو سال با تکنولوژی روز دنیا مجددا خواهیم ساخت.

وی ادامه داد: پس از اتمام ساخت، واحدهای نوساز به تمامی سرقفلی‌داران واگذار می‌‌شود.

/16:10احتمال تخریب ساختمان ضلع غربی/ انتقال یک جرثقیل به محل حادثه

تمامی ساختمان‌ها و مغازه‌های ضلع شرقی ساختمان پلاسکو با دستور دادستانی در حال تخلیه شدن است.همچنین طبق گفته ماموران آتش‌نشانی احتمال تخریب ساختمان ضلع غربی محل حادثه دیده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  مستقر ایلنا در محل حادثه پلاسکو، روز سوم از این حادثه در حالی به سمت تاریکی هوا پیش می‌رود که تاکنون طبق گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران سه پیکر از آتش‌نشانان جانباخته پیدا شده است.

ماموران آتش نشانی توانستند تا حدودی آوار ضلع شرقی ساختمان پلاسکو را تخلیه کنند و هم اکنون در حال تخلیه ضلع غربی ساختمان پلاسکو هستند که به دلیل افزایش شدید دود حاصله از آتش‌سوزی این روند با مشکلات زیادی در حال پیگیری است.

طبق گفته نیروی انتظامی و ماموران آتش‌نشانی احتمال تخریب ساختمان غربی محل حادثه دیده وجود دارد.

تمامی ساختمان‌ها و مغازه‌های ضلع شرقی ساختمان پلاسکو با دستور دادستانی در حال تخلیه شدن است.

صاحبان مغازه‌ها و کسبه همجوار ساختمان پلاسکو با هماهنگی‌هایی که با مسئولان دادستانی انجام می‌دهند، اموال خود را از مغازه‌ها تخلیه می‌کنند.

طبق شواهد عینی عملیات تخلیه ضلع شمالی ساختمان پلاسکو سرعت خوبی داشته است و ماموران آتش‌نشانی توانستند تخلیه این قسمت از ساختمان را به خوبی مدیریت کنند.

طبق هماهنگی‌های ستاد بحران یک دستگاه جرثقیل برای جابجا کردن بقایای ساختمان پلاسکو به منطقه اعزام شده است.

16:38/ ورود سگ‌های زنده‌یاب تازه‌نفس به محل حادثه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران از ورود سگ‌های زنده‌یاب تازه نفس به محل حادثه پلاسکو خبر داد.

مرتضی مرادی پور؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران که هم‌اکنون در محل حادثه پلاسکو  حضور دارد به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با درخواست مجدد آتش‌نشانی سگ‌های زنده‌یاب تازه نفس به محل حادثه اعزام شدند و جستجو  همچنان ادامه دارد.

18:02/ هفت خانواده در حادثه پلاسکو اعلام مفقودی کرده‌اند

شهردار تهران گفت: تاکنون هفت خانواده در حادثه پلاسکو اعلام مفقودی کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف که هم‌اکنون در محل حادثه پلاسکو حضور دارد، در حاشیه ارائه گزارش به دادستان کل کشور، گفته است که تاکنون هفت خانواده اعلام مفقودی کرده‌اند.

عملیات برش دیوار ضلع غربی ساختمان پلاسکو که ریزش کرده بود، آغاز شده است.

19:03/ آغاز عملیات برش دیوار ضلع غربی پلاسکو با ۲ جرثقیل

به گزارش خبرنگار مستقر ایلنا در محل حادثه پلاسکو، در ساعات ابتدایی غروب آفتاب عملیات برداشت آوار در ساختمان پلاسکو توسط نیروهای آتش‌نشانی در حال انجام است.

طبق مشاهدات عینی، دیوار ضلع غربی ساختمان پلاسکو که ریزش کرده بود، توسط آتش‌نشانان در حال برش دادن است.

لازم به ذکر است این عملیات با کمک دو جرثقیلی که امروز به محل حادثه منتقل شده بود؛ در حال پیگیری است.

20:55/ افزایش تعداد مصدومان به ۱۵۱ نفر

 سرپرست اورژانس کشور  در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، آخرین آمار مصدومان حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو را ۱۵۱ نفر اعلام کرد و افزود:  تاکنون۱۱۶  نفر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۰ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از افراد منتقل شده به بیمارستان ۳ نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند، ادامه داد: ۲ نفر از مصدومان در بیمارستان فیروزگر و یک نفر نیز در بیمارستان پارس  بستری است.

21/00 حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایستگاه آنش‌نشانی حسن آباد

وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی به همراه روسای سازمان‌های تامین اجتماعی و بهزیستی کشورو هیات همراه از ایستگاه آتش‌نشانی میدان حسن آباد که تاکنون در حادثه ساختمان پلاسکو سه شهید داشته است بازدید و به آتش‌نشانان ادای احترام کرد .

23:00/ آمار مصدومان به ۱۵۷ نفر رسید

مجتبی خالدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو گفت: تعداد مصدومان به ۱۵۷ نفر رسید که در این میان افراد نیروی انتظامی و شهرداری نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد به دلیل تنگی نفس ناشی از وجود گرد و غبار در محل حادثه به اورژانس مراجعه می‌کنند ادامه داد: از بعد از ظهرامروز حدود ۱۰ نفر به همین دلیل به عوامل اورژانس مراجعه کرده‌اند.

خالدی خاطرنشان کرد: ۱۱۷ نفر از این افراد مورد درمان سرپایی قرار گرفته و ۴۰ نفر به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

23:15/ درمان رایگان آسیب‌های پوستی حادثه‌دیدگان

نیلفروش‌زاده رییس انجمن پوست: آسیب‌های پوستی حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی پلاسکو، رایگان درمان می‌شود

 23:35/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها گفت: با توجه به حدود 600 واحد صنفی در ساختمان پلاسکو، اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا به کسانی که در این ساختمان چه به صورت اجاره و چه سرقفلی مشغول کسب و پیشه بودند، پرداخت شود. دبیرخانه بین بانک‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده است. جلسه معاونان اعتباری بانک‌ها نیز به زودی برگزار خواهد تا جزئیات کار هماهنگ شود. سود تسهیلات مربوط به این کسب و کارها به صورت عقود مبادله‌ای و 18 درصد است و ممکن است جبران نرخی با هماهنگی بانک مرکزی شود. دروه پرداخت به 36 ماه افزایش یافته است و یک دوره تنفس 6 ماه تا یکسال نیز در نظر گرفته شده است.

01:30/ کشف مسیرهای جدید برای حفاری زیر آوار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از تداوم ایمن‌سازی در دیواره‌غربی پلاسکو خبرداد و گفت: نیروهای امدادی بخش‌هایی از اسکلت دیواره‌غربی را برش داده‌اند که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال ملکی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین اخبار و اقدامات انجام شده در حادثه پلاسکو گفت: عملیات با قدرت و بی‌درنگ و تعلل همچنان ادامه دارد ولی متاسفانه پیکر دیگری به‌جز دو پیکری که روز گذشته از زیر آوار بیرون آورده شد، مشاهده نکردیم. نیروهای امداد در دو جبهه شرقی و غربی در حال آواربرداری هستند. نیروهای امدادی نیز در حال آماده‌باش هستند.

ملکی درباره میزان پیشرفت آواربرداری محل حادثه گفت: پیشرفت‌های خوبی داشتیم و اسکلت‌های به‌هم تنیده و سنگین را برداشته‌ایم. با تلاش نیروهای امدادی آوارهای شرقی و جنوبی این ساختمان برداشته شده و فقط قسمت غربی ساختمان باقی مانده، چراکه وقتی قسمتی از ساختمان تخریب شده بود، قسمت‌غربی روی آن سایه افکنده و نیروهای امداد باید عملیات ایمن‌سازی را در این قسمت انجام می‌دادند. نیروهای امدادی بخش‌هایی از اسکلت دیواره‌غربی را برش داده‌اند که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره اینکه آیا نیروهای امدادی توانسته‌اند به نتایجی در بخش موتورخانه ساختمان برسند، اظهار کرد: برخی از کسبه محل مناطقی را مطرح می‌کردند که اگر اینجا در حدود یکی دو متر حفاری شود، به زیر زمین ساختمان راه پیدا خواهیم کرد. در حضور آنها نه تنها دو متر بلکه نزدیک به پنج الی شش متر حفاری شد اما با بن‌بست‌ مواجه شدیم. در بررسی‌ها به مسیرهای جدیدی دست یافتیم که باید این مسیرها بررسی شود و در صورتی که به نتیجه نهایی برسیم، اقدام به حفاری خواهیم کرد.

 02:00/ انتقاد تندگویان از تصمیم بنیاد شهید

عضو شورای‌شهر تهران از تصمیم بنیاد شهید مبنی بر «شهید خدمت شمردن شهدای آتش‌نشانی به‌ویژه شهدای پلاسکو» انتقاد کرد و به نمایندگی از برخی خانواده‌های ایثارگران، اعضای خانواده رسانه، هنر و نیروهای انقلابی و انتظامی کشور از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی به این موضوع را دارد.

 03:00/ امدادگران در پناه آتش

جمعی از عکاسان خبری و نیروهای امدادی به دلیل سرمای هوا در محل حادثه پلاسکو،‌ برای گرم‌شدن آتش روشن کردند.

 04:00/ برش لیزری بخشی از ستون باقی مانده‌ی پلاسکو

 نیروهای امدادی که همچنان در حال آواربرداری در محل حادثه هستند هم اکنون در حال بریدن بخشی از ستون چسبیده به باقی مانده‌ی دیوار پلاسکو با لیزر هستند.کشف مسیرهای جدید برای حفاری/ جزئیات پرداخت تسهیلات سه‌میلیاردی به کسبه پلاسکو

06:30/ برش سازه‌ها با قیچی‌های غول‌پیکر

سید جلال ملکی که با شبکه‌خبر گفت‌وگو می‌کرد درباره آخرین اقدامات انجام شده برای آواربرداری فاجعه پلاسکو اظهار کرد: از ساعت 4 بامداد بسیاری از کارشناسان تلاش کردند سازه‌های آهنی را از طریق لیزر برش بدهند تا کار را سبک‌تر کنند ولی کار سختی است. تا آخرین لحظات با نظر کارشناسان و صاحب‌نظران تلاش شد زیر سازه‌های آهنی را خالی کنیم تا آنها را بیرون بکشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ملکی متذکر شد: مشکل عمده سازه‌ها و تکه‌های سنگین آهن است. حتی نیروهای امدادی تلاش‌ کردند با کمک قیچی‌های غول‌پیکر این سازه‌ها و آهن‌ها را برش بزنند تا کار را برای آواربرداری سبک‌تر کنند که این تلاش‌ها در قسمت‌های دیگر ساختمان پلاسکو هم همچنان ادامه دارد.

 07:15/ فضا بازتر شد، آواربرداری سرعت گرفت

"فاجعه پلاسکو" به چهارمین روز خود رسیده و تلاش امدادگران برای آواربرداری همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد امروز پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، نیروهای امدادی تا ساعت‌های پایانی روز گذشته و بامداد امروز آهن‌آلات و سازه‌های سنگین را با کمک کامیون‌ها از منتطقه حادثه خارج کرده‌اند تا بر خلاف روزهای گذشته امروز کار آواربرداری سرعت بیشتری به خود بگیرد. در حال حاضر نیروهای حاضر در صحنه توسط کامیون‌ها و با کمک بیل‌های مکانیکی در حال انتقال آوار، خاک، بتن و میلگرد‌ها هستند و فضا بازتر شده و همچنین بارگیری هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا روند آواربرداری تسریع شود.

/این خبر بروزرسانی می شود/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز